עמיתת קאמרה 2020-2021 באוניברסיטת בר-אילן, תהילה כץ

בחודש פברואר 2021, שר הביטחון הישראלי בני גנץ הגדיר באופן רשמי את הארגון “סולידריות עם האסיר הפלסטיני – סמידון” כארגון טרור בקשריו עם החזית העממית לשחרור פלסטין, שהיא בעצמה הוגדרה כארגון טרור על ידי ארצות הברית, האיחוד האירופי , ישראל וקנדה. על פי נתוני הלשכה הלאומית למימון טרור, ארגון זה “ממלא תפקיד מוביל ומשמעותי במאמצי התעמולה האנטי-ישראליים של החזית העממית, בגיוס כספים ופעילים”.

סמידון הוא ארגון לא ממשלתי פעיל באירופה, לבנון, קנדה וארצות הברית. “רשת עממית ובלתי ממומנת” זו, שהוקמה בשנת 2012, תומכת נמרצת בשחרור אסירים פלסטינים.

בניגוד לחזותם השלווה, סמידון פועל לקידום תנועת ה-BDS נגד ישראל ומעורר תעמולה אנטי-ישראלית באמצעות מחאות, עצרות ואירועים, גם בקרב סטודנטים. בקיץ 2020 ארגון סמידון היה מארגן מרכזי בהפגנות “יום הזעם” ו-“ימי ההתנגדות” בערים ברחבי צפון אמריקה ואירופה, כולל ניו יורק, טורונטו, לונדון, קופנהגן ורבים אחרים. מפגינים בכמה מהפגנות קראו “מוות לאמריקה”, “מוות לישראל” ובהפגנות אחרות הונפו דגלי החזית העממית יחד עם שלטים של סמידון. סטודנטים לקחו תפקידים מובילים באירועים אלה, במיוחד חברי תא הסטודנטים לצדק בפלסטין (SJP), שארגנו יחד אירועים בפילדלפיה, יוסטון ולוס אנג’לס.

על פי פרויקט קלריון והמכון המשפטי “זכור”, קיימת חפיפה משמעותית בין סמידון ל- SJP; חלקם פעילים ובוגרים. דוגמאות לכך כוללות את נרדין קיסוואני, גם מייסדת של SJP בעיר ניו יורק (שמותג מחדש מאז לתואר “בתוך חיינו”); קתרין אזקונה, בוגרת התא בניו יורק ובמכללת ג’ון ג’יי למשפט פלילי; וניק מניאס, לשעבר פעיל SJP  בעיר בניו יורק.

סמידון מציג את עצמו כארגון לוחם למען אסירים חפים מפשע, אך אינו מזכיר את העובדה כי רבים מהאסירים שהוא תומך בהם קשורים לטרור. למשל, ג’ורג’ איברהים עבדאללה, שעל פי אתר סמידון נכלא בשל “מחויבותו למאבק הפלסטיני”, מרצה מאסר עולם בגין “שותפותו להתנקשויות” של הנספח הצבאי האמריקני צ’רלס ר. ריי והדיפלומט הישראלי יעקב בר סימן טוב.

דוגמאות בולטות נוספות שהוזכרו באתר שלהם כוללות את מזכ”ל החזית העממית אחמד סעדאת ומרואן ברגותי. סעדאת נכלא בגלל פעילות טרור ותפקידו ברצח שר התיירות הישראלי רחבעם זאבי בשנת 2001. ברגותי היה המוח שעמד מאחורי אינספור פיגועים במהלך האינתיפאדה השנייה והורשע בחמישה סעיפי רצח. לא מדובר בשבויים פוליטיים אלא בטרוריסטים שאחראים לרציחתם של ישראלים חפים מפשע.

יתר על כן, כמה חברים בולטים בסמידון הם למעשה חברים ב- PFLP, ארגון טרור האחראי למותם של יותר מ -90 אזרחים ישראלים.

על פי נתוני המכון לחקר ארגונים לא-ממשלתיים, מוחמד חטיב, רכז אירופה של סמידון, הוא חבר בחזית העממית, כמו גם מוסטפא עוואד, פעיל סמידון שעבר הכשרה עם חיזבאללה. שרלוט קייטס, הרכזת הבינלאומית של סמידון, נשואה לחאלד ברקאת, רכז סמידון נוסף שהוא גם חבר הוועד המרכזי בחזית העממית, וכן גם הרכז הבינלאומי של “הקמפיין לשחרור אחמד סעדאת”. משרד הביטחון הישראלי האשים את ברקאת כי הוא “מעורב בהקמת תאים לוחמניים ובקידום פעילות טרור ביהודה ושומרון ומחוצה לה”.

חברי סמידון שיבחו בגלוי את המחבלים ואת מעשיהם.

ג’ו קטרון, רכז ארה”ב של סמידון, שלח ב-2015 ציוץ פומבי למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, ובו נכתב: “נסראללה ידידי, תקוף, תקוף את תל אביב”. קטרון גם תמך בליילה ח’אלד, חוטפת מטוסים ידועה לשמצה ומחבלת בחזית העממית.

לאחר הטבח שנערך בשנת 2014 בבית כנסת של שכונת הר נוף בירושלים, בו נרצחו מתפללים במהלך התפילה, פרסם סמידון הצהרה שכינתה את העבריינים “לוחמים פלסטינים” ש”עסקו בפעולה מזוינת”. “מבצע מזוין” זה היה פיגוע אכזרי עם אקדחים, סכיני קצבים וגרזנים שהותירו חמישה רבנים הרוגים וקצין דרוזי שהותיר אחריו תינוקת.

סמידון אינו “תנועת סולידריות פלסטינית”, כפי שהוא מתיימר להיות, אלא תומך פעיל בטרור. הוא לא רק מקדם מידע מוטעה, מהלל טרור ומשתף פעולה עם ארגון טרור, אלא גם מספק פלטפורמה להקצנה בפני סטודנטים מושפעים. זה נעשה בעזרת קבוצות כמו SJP, אשר אפשרו לסמידון לחדור בהצלחה לתודעתם של סטודנטים צעירים ולהפיץ את רעיונותיהם הנבזיים.

חיוני שהסטודנטים יכירו בטבעו האמיתי של סמידון וידחו את מאמצי ההטפה שלו. חשיפת היחסים שלו עם החזית העממית היא מקום טוב להתחיל בו.

פורסם במקור באתר jns.org

נכתבה באנגלית על-ידי עמיתת קאמרה 2020-2021 תהילה כץ. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1