עמית קאמרה 2019-2020 בן סטון

למרבה הצער, אך באופן לא מפתיע, קמפוס ה- UNC Chapel Hill שוב הוטרד בפעילות אנטי-ציונית ואנטישמית.

תא ה- SJP (סטודנטים למען הצדק בפלסטין) של UNC Chapel Hill הודיע זה עתה על תוכניתם להחרים פעילות נוספת הקשורה לישראל – הפעם, טיול חינם לישראל באביב בין התאריכים 6-15 במרץ, ויצא בהצהרה מפורטת החושפת את השקפותיהם המוטעות. תא ה- SJP של אוניברסיטת דיוק תמך בחרם של מסע “פרספקטיבות” של UNC וקרא “לעמוד בסולידריות עם אחינו ואחיותינו ב- UNC במאבקם נגד השתקת הפלסטינים. “

זו דוגמא נוספת לקמפיין נגד נורמליזציה של SJP. פעילים קיצוניים שמתחבאים בקמפוסים ומתנגדים לכל פיוס עם ישראל ולא מעוניינים בחקירה עמוקה של העובדות.

הארגון SJP לא רוצה שמנהיגי הסטודנטים של UNC יהיו מעורבים בטיול, מכיוון שהם חוששים שהשקרים שהם מעלילים על ישראל ייחשפו. כך לדוגמה, בהצהרה שלהם הם טוענים כי “פלסטין היא קולוניה ישראלית והישראלים הם כובשים קולוניאליסטים” כשלמעשה הייתה נוכחות יהודית ביהודה ושומרון כבר יותר מ -2,200 שנה. SJP גורמת ל”מצור על עזה” להיראות כתגובה בלתי הוגנת למציאות הפוליטית בשטחים אלה. יותר מדי ילדים מתו בידי טרוריסטים פלסטינים שנשלחו הן מהגדה המערבית והן מעזה הכבושה על ידי חמאס. ובזכות חמאס ברור כי יהודים אינם מתקבלים בברכה על פני כדור הארץ הזה. והם אומרים במפורש תחת הצ’רטר של חמאס: “הזמן יגיע ברגע שהמוסלמים יילחמו ביהודים (ויהרגו אותם); ואז היהודים יסתתרו מאחורי סלעים ועצים.” בניגוד לתעמולה של SJP, אלפי ישראלים מתו כתוצאה מהטרור הפלסטיני, והוא שאילץ את ישראל למדיניות של היום.

“ישראל דואגת לערביי ישראל בחברה, ומעניקה להם זכויות שוות כמו אזרחים אחרים, כולל הצבעה, הקמת מפלגות וכהונה בפרלמנט ישראל, הכנסת.”

בנוסף, SJP טוענת כי מדינת היהודים עוסקת ב”טיהור אתני של פלסטינים מאדמתם.” טענה זו שגויה מן היסוד, ישראל דואגת לערביי ישראל בחברה, ומעניקה להם זכויות שוות כמו אזרחים אחרים, כולל הצבעה, הקמת מפלגות וכהונה בפרלמנט ישראל, הכנסת. פלסטינים עובדים בישראל, שם השכר גבוה בהרבה. ישראל שולחת סיוע כספי ורפואי לגדה המערבית ולעזה. בשנת 1948 מנתה האוכלוסייה הפלסטינית כ 1.9- מיליון איש; בשנת 2020 אוכלוסייתם מונה יותר מחמישה מיליון. כיצד יכולה SJP לטעון שישראל אחראית לטיהור האתני של פלסטינים אם האוכלוסייה כמעט הוכפלה פי חמישה את כמותה בפחות ממאה שנה?

לא רק ש- SJP מפיצים שקרים על ישראל כדי להצדיק את החרם שלהם, אלא שהם גם טוענים שמקור המימון של הטיול הופך אותו לבלתי מקובל. ככל הנראה, העובדה שהמימון מגיע מארגון “Maccabee Task force” הנלחם באנטישמיות, שמטרתו לפתוח את עיניהם של המשתתפים לשני הנרטיבים על ידי סיור לירושלים, לרמאללה ולבית לחם. אך הטיול בכל זאת זוכה לדה-לגיטימציה של SJP. SJP צבוע ואף נועז בביקורת שהוא מותח על מקור מימון הטיול הזה, בהתחשב בכך שהמימון שמקבלים הסטודנטים לצדק בפלסטין הוא מארגונים הקשורים לארגוני טרור כמו חמאס.

ל- SJP יש את החוצפה לדמוניזציה של המיליארדר היהודי שלדון אדלסון (שהיה אחד התומכים העיקריים בקמפיין של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ) שתורם גם לארגון Maccabee. עם זאת, לקרנות שאדלסון תורם כמו לטיול של הלל בישראל אין קשר לתמיכתו בקמפיין של טראמפ. מה ש- SJP עושה כאן הוא ניסיון לערער את הסמכות של מקור התרומות ולהעביר מסר “שהנסיעה גרועה כיוון שמי שמממן אותה גרוע.” ידוע שאדלסון הוא נדיב גדול התורם גם למחקר הסרטן וטיפולי גמילה מסמים: האם זה אומר שמחקר הסרטן הוא רע? אם ההיגיון לא עובד במקרה הזה, אז המשימה של Maccabee לא צריכה להיות נמדדת בסטנדרט אחר?

מטרת מסע “פרספקטיבות” היא לפתוח את עיניהם של המשתתפים למציאות באזור; העובדה ש- SJP לא רוצה שאנשים יראו את המציאות הזו מעידה על ניגוד בין מה ש- SJP טוענת שהיא המציאות אמיתית, לבין המציאות האמיתית. המשתתפים בטיול עוברים הכנה מקדימה לטיול הכוללת ימי עיון ותדריכים שונים שמטרתם להרחיב את החשיבה של הסטודנטים, ולקיים דיונים תוך ניתוח של “נושאים מורכבים.” המשתתפים ילמדו דרך “התנסויות ממקור ראשון ויקיימו דיון פתוח על אנשים, תרבויות ודעות הפוליטיות השונות של ישראלים ופלסטינים.”

כעת יש לי דבר אחד לשאול את תא הסטודנטים לצדק באוניברסיטת UNC Chapel Hill ו- Duke: האם אתם יכולים לפתוח את הראש למגוון רחב של נקודות מבט, או שתמשיכו להפיץ דימויים אנטישמיים ושקרים אנטי-ישראליים?

פורסם במקור באנגלית באתר: Jns.org

נכתב באנגלית על-ידי עמית קאמרה 2019-2020 בן סטון. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

.Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1