עמית קאמרה 2020-2021, בן סטון

רבים מתומכי תנועת ה- BDS (חרם, מניעת השקעות ועיצומים) מפעילים את המאבק למען צדק גזעי בארצות הברית והמלחמה נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית. תא הסטודנטים לצדק בפלסטין (SJP) באוניברסיטת דיוק, באופן לא מפתיע, אינו יוצא מן הכלל; הם מקדמים שקרים במסווה של חשבונות המדיה החברתית שלהם, ומנסים לצייר אקטיביזם אנטי ציוני כמאבק מוסרי נגד הקולוניאליזם.

על פי ADL (הליגה נגד השמצה) “הציונות היא התנועה הלאומית היהודית להגדרה עצמית בארץ ישראל – מקום הולדתו ההיסטורי ומולדתו המקראית של העם היהודי.” מה ש- SJP עושה – מפיץ שקרים על ציונות – היא תוקפנות נגד העם היהודי שאי אפשר להקל בה ראש.

ציטוט המופיע בדף האינסטגרם של דיוק SJP: “אנו מונעים מאותה אהבה ותמיכה מהפכנית שהיו בין שתי קהילות הצבע שחיו תחת עליונות לבנה קולוניאליסטית.”

זוהי פרופגנדה פוליטית, גזענית ולא משכילה. כ- 75.5% משמונה מיליון ישראלים הם יהודים, כאשר 52% מאותם יהודים מגיעים מרקע ספרדי או מזרחי.

יתר על כן, מנגנון הביטחון של ישראל אינו מפותח לכדי מערכת מדכאת, אלא הוא משמש כקו הגנה יציב המונע פיגועים ופיגועי התאבדות במרכזי האוכלוסייה בישראל. אך באופן בולט ביותר, הצהרה זו מפיצה רעיון אנטישמי במיוחד: שיהודים מנציחים את אותו סוג של אידיאולוגיה שהובילה לשואה.

טעות נוספת שתא ה- SJP של דיוק טען, היא שישראל אחראית לברוטליות המשטרתית בארה”ב, ולכן גם אחראית לרצח ג’ורג’ פלויד. כפי שכתבתי לאחרונה, טענות אלה “אינן מחפשות צדק לאדם שנרצח, אלא מעודדות שנאה לישראל.” באופן ספציפי, עמדת ה- Duke SJP המדוברת אומרת כי “הקצינים מכוח המשטרה האמריקנית האחראים להרג ג’ורג’ פלויד קיבלו הכשרה בטכניקות ריסון וטקטיקות נגד טרור מקציני אכיפת החוק בישראל.” זו טענה מופרכת לחלוטין.

מאמר שפורסם לאחרונה ב”כוכב הבוקר”- פלטפורמה שמאל קיצוני בבריטניה – העלה טענה דומה, אך הגיש מאוחר יותר תיקון פומבי של הצהרתם, והבהיר,” תיקנו את המאמר והכותרת מכיוון שאין שום הוכחה לכך. לא הוזכרה בדו”ח כלל הכשרה בטכניקות ריסון מיוחד. ברצוננו להתנצל על כל בלבול שנגרם.”

יתר על כן, שגרירות ישראל בלונדון פרסמה הצהרה שהתייחסה לטענה כוזבת זו: “האירוע האמור בשנת 2012 בקונסוליה הישראלית היו אימונים למלחמה בטרור שכללו שיתוף מידע ואימון פירוק נשק. במסגרת האירוע לא נלמדו טקטיקות מעצר. ” אם זה לא משכנע מספיק, ישנן גם עדויות המוכיחות כי משטרת מניאפוליס השתמשה במעצורים בחנק כבר בשנת 2002, עשור לפני שיתוף הפעולה עם ישראל באימונים ב -2012.

אם אפילו פלטפורמה רדיקלי יכולה להתנצל בפומבי על המידע השגוי שהפיצו, תא ה- SJP אמור להיות מסוגל לעשות את אותו הדבר גם עבור הפוסט שלהם באינסטגרם. באופן דומה, גם אם הארגון היהודי האנטי-ציוני “הקול היהודי לשלום” (JVP), שהוביל את קמפיין “חילופי המוות” המשמיץ והמאשים את ישראל באכזריות המשטרתית בארה”ב – יכולים להתחרט על הרעילות שלהם, כך גם SJP דיוק יכול. (ואכן, JVP הודה ב- 5 ביוני 2020 כי האשמת ישראל כמקור לאכזריות המשטרה באמריקה “מקדם אידיאולוגיה אנטישמית.”).

נכונותם של SJP להפיץ שקרים שאפילו חיפוש מקוצר בגוגל יכול להפריך באופן מושלם מדגישה תופעה שהעיתונאי מתי פרידמן הבחין בה כבר בשנת 2014: ” יהודי ישראל הפכו להיות המסך שעליו מקובל להקרין את הדברים שאתה שונא בעצמך ובמדינה שלך.”

“אם אפילו פלטפורמה רדיקלי יכולה להתנצל בפומבי על המידע השגוי שהפיצו, תא ה- SJP אמור להיות מסוגל לעשות את אותו הדבר גם עבור הפוסט שלהם באינסטגרם.”

יתרה מכך, SJP צריכים להביט פנימה לפני שהם מפנים את האצבע לעבר אחרים: מימון SJP היה נושא שנוי במחלוקת בעבר, עם עדות הקונגרס ב –2016 שחשפה “קשרים חזקים למוסלמים אמריקאים לפלסטינה (AMP). כמה מחברי ה- AMP היו בעבר חברים בקרן ארץ הקודש (HLF), שהתפרקה לאחר שהתגלה בשנת 2005 כי הארגון שלח 12.4 מיליון דולר לחמאס.”

חמאס הוגדר כארגון טרור על ידי משרד החוץ האמריקני.

זה צבוע להפליא שתא ה- SJP ינסה לקשור את ישראל לרצח ג’ורג’ פלויד, כאשר יש קשר ישיר הרבה יותר בין ארגון טרור למימון הארגון הלאומי שלהם.

אוניברסיטת דיוק מתחייבת לקיים יושרה, פתיחות לכולם, וחינוך, כאמור בתקנון שלהם: “האוניברסיטה מחויבת ליצור קהילה מדעית קפדנית המאופיינת בסבר פנים יפות כלפי מסורות דתיות ותרבותיות מגוונות.” ארגונים כמו ‘סטודנטים לצדק בפלסטין’ מסכנים את ערכי הליבה הללו על ידי קידום שנאה ושקרים, במקום קידום שיח בין גורמים שונים. הרטוריקה שמפעילה SJP היא תעמולה אנטישמית ללא כל בסיס במציאות; וקהילת דיוק לא צריכה להתייחס ברצינות לרעיונותיהם.

פורסם במקור באנגלית באתר: The Algemeiner

נכתב באנגלית על-ידי עמית קאמרה 2020-2021 בן סטון. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1