עמיתת קאמרה 2019-2020 מילי וואקר

בשנים האחרונות, ציונות הפכה להיות משהו שהיא איננה, הנוגד את מהות התנועה. המתנגדים לציונות ניסו לצייר את התנועה כתנועה של קולוניאליסטים ימניים. במציאות, ציונים הם פשוט אלה המאמינים שלעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית במולדת אבותיהם – ישראל. ללא קשר לנטייתם הפוליטית.

כך נראה ציוני” הוא קמפיין שמראה שכל אחד יכול להיות ציוני – ולא רק בעלי אופי פוליטי. לקמפיין, בהובלת עמותת CAMERA בקמפוס, יש כבר יותר מ- 500 עוקבים באינסטגרם – ובו משתתפים מגוון רחב של אנשים שהם ציונים וגאים להיות כך. משתתפי הקמפיין נעים בין פעילים פרו-ישראלים אקטיביסטיים בקמפוס, כמוני, לבין תומכים פאסיביים יותר פחות פוליטיים. המרחב הרחב של משתתפי הקמפיין מראה כי – אין קשר לגזע, דת ומין – כל אחד יכול להיות ציוני.

“להיות ציוני פירושו פשוט להאמין שלעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית במולדת אבותיו.”

עמוד מוביל באינסטגרם שהופיע בפרויקט הוא jewish_chick@, השייכת לפליטה מברית המועצות שגאה להיות ציונית ולעמוד לצד ישראל ברשת, והוכרזה כאחת הפעילות הציוניות המובילות ברשת על ידי Social Lite Creative. ליאורה רז, בעלת החשבון, אמרה כי “תנועות רדיקליות חטפו את המילה “ציונות” והפכו אותה למסכה לאנטישמיות שלהם. קמפיינים כאלה מראים כי הזכות היהודית להגדרה עצמית נתמכת על ידי 97% מהיהודים בתפוצות וכן על ידי רבים מחברי ישראל בכל רחבי העולם. רז, שיש לה 63,000 עוקבים בעמוד שלה jewish_chick@ והחשבון השני שלה: stop_antisemitism@, מאמינה מאוד במאבק במידע שגוי על ישראל ובעמידה מול אלה שמפיצים נרטיבים כוזבים ואנטישמיים ברשת.

בניגוד לאקטיביזם הפוליטי שעשתה רז, סאלי היא ילידת ישראל שחולקת את אהבתה לישראל באמצעות חגיגת תרבותה. האינסטגרם שלה Mysexyveggies@ הוא המקום בו היא מקדמת טיפים לחיים ואכילה בריאים לעשרים אלף העוקבים שלה. היא מציגה תוצרת ישראלית, ומאחדת אנשים דרך שפת האוכל הגלובלית. סאלי היא דוגמא מצוינת ליישום מטרת הקמפיין ‘כך נראה ציוני’- דוגמא למופת לכך שאנשים רגילים יכולים להיות פעילים, ושאתה לא צריך להיות מעורב בפוליטיקה כדי לתמוך או לדאוג לישראל.

להיות ציוני פירושו פשוט להאמין שלעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית במולדת אבותיו. זו אמונה שרבים מהיהודים תומכים בה בליבם, מכיוון שהיא נטועה עמוק בתרבות היהודית. לדוגמה, כל שנה בחג הפסח, התפילה האחרונה של סעדת ליל הסדר אומרת ‘שנה הבאה בירושלים’, ומראה כמיהה חזקה לשיבת ​​העם היהודי למולדתו. עם זאת, הציונות איננה רק סיבה שאנשים יהודיים מאמינים בה – היא גם סיבה המחברת בין אנשים מכל הדתות ומוצאם. לדוגמה, טיילור רוט, נשיאת נוצרים מאוחדים עבור ישראל באוניברסיטת פלורידה, מאמינה בציונות מכיוון ש”לכל אחד יש זכות לחיות בשלום, לזכות לאושר וזכות להגדרה עצמית”. זה מוכיח שלמרות שהציונות היא האמונה במולדת יהודית בארץ ישראל, וכי היא מוטמעת באמונות יהודיות בסיסיות, היא אינה תנועה שנתמכת רק על ידי יהודים.

בסך הכל, הקמפיין מראה כי כל אחד יכול להיות ציוני, כל עוד הם תומכים באמונה הבסיסית כי יהודים בעלי זכות להגדרה עצמית. לא משנה מה הן דעותיך הפוליטיות, הרקע האתני או הדתי שלך או אם אתה פעיל ישראלי או קשור לתרבות הישראלית, מה שמאחד את כל הציונים הוא ההכרה בזכות האדם הבסיסית להגדרה עצמית.

תוכלו למצוא את הקמפיין ‘כך נראה ציוני’ באנסטגרם, ואל תהססו לעקוב אחרי הקישור כדי להשתתף בקמפיין CAMERA on Campus!

פורסם במקור באנגלית באתר: Times of Israel

נכתב באנגלית על-ידי עמיתת קאמרה 2019-2020 מילי וואקר. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1