Photo: Axel Tschentscher / Wikimedia Commons

ב- 7 בספטמבר פרסמה קבוצה של פרופסורים וסטודנטים לתארים מתקדמים מכתב גלוי לנשיאה מרתה א.פולק ולראש הקמפוס מייקל קוטליקוף, המפרט את הצעדים הנחוצים לדעתם ל”קורנל אנטי-גזענית”. ברשימת הצעות זו היתה הבקשה המוזרה לפיה האוניברסיטה תטפל ב”מעורבותה של קורנל טק בג’נטריפיקציה של שכונת קווינס, ובאמצעות השותפות המוסדית שלה עם המכון הטכנולוגי הישראלי לטכניון, הכיבוש הצבאי של פלסטין.”

כמובן שהמחברים לא מצליחים לפרט על הקשר הלא קיים בין הטכניון לבין יוזמות גזעניות בקורנל. אולי הם לא בטוחים בעצמם. הם גם לא מבקשים שהאוניברסיטה תתייחס לאף אחת מהשותפויות הבינלאומיות האחרות שלה. במקום זאת, הם בוחרים לייחד את המדינה היהודית היחידה בעולם ולראות בה לא אמינה. ההחלטה להתמקד בישראל ולהתעלם במקביל ממערכות היחסים הבינלאומיות המפוקפקות של קורנל מעלה ספקות קשים בכוונותיהם ובמניעיהם של המחברים.

“ההחלטה להתמקד בישראל ולהתעלם במקביל ממערכות היחסים הבינלאומיות המפוקפקות של קורנל מעלה ספקות קשים בכוונותיהם ובמניעיהם של המחברים.”

הטכניון היא אוניברסיטת מחקר ישראלית, בעלת שם בינלאומי בזכות מחקריה וחדשנותה. בשנת 2011, נרקם שיתוף פעולה בין קורנל לטכניון להקמת קורנל טק בעיר ניו יורק. הטכניון ממוקם בחיפה, שהיא, לכל הדעות, אפילו זו של הרשות הפלסטינית, לא נמצאת בשטח “כבוש” או “שנוי במחלוקת”. קמפוס קורנל טק לא ממומן על ידי ממשלת ישראל. אך כל זה לא חשוב למחברים, שמאמינים כי כל קשר כלשהו עם כל מוסד ישראלי הוא בעייתי. עמדה כזו עוברת את הגבול מביקורת לגיטימית על ישראל לאנטישמיות.

פרופסורים, סטודנטים ואנשי סגל מוזמנים לחלוק על הבחירות המדיניות של ממשלת ישראל. ביקורת על ישראל אינה בהכרח אנטישמית. אבל יש גבול וסימני האנטישמיות העיקריים הם להתייחס לישראל באופן שונה מכל מדינה אחרת ולשלול את זכותה להתקיים. במקרה זה, המחברים אינם מזכירים שום מדינה אחרת או אף אחת מהאגודות הבינלאומיות האחרות של קורנל. הם לא מוטרדים מהשותפות של קורנל עם קטאר, שממשלתה מימנה טרור ויש לה רקורד מפוקפק בזכויות אדם שקשור ישירות לאוניברסיטה. באופן דומה הם אינם מוטרדים ממערכות היחסים של קורנל עם סין, שם מיליוני אויגורים עצורים ללא הגבלת זמן, ללא סיבה, ולעתים קרובות, מענים אותם במחנות “חינוך מחדש” שנוצרו במפורש כדי למחוק את תרבותם.

לא — מה שבאמת מפריע למחברים הוא שלטכניון היה תפקיד ביצירת קורנל טק. הם כנראה אובססיביים כל כך לדמוקרטיה האמיתית היחידה של המזרח התיכון, עד שהם ראו צורך להזכיר אותה במכתב העוסק בנושא שאינו קשור לחלוטין. טרור ורצח עם בחסות המדינה הם, ככל הנראה, לא איומים על “קורנל אנטי-גזענית”, אלא המדינה היהודית. בואו נהיה בוטים לגבי מה זה: מקרה של ספרי לימוד של אנטישמיות. מי שכתב וחתם על מכתב זה אומר שהם רוצים להפוך את קורנל למקום טוב ומסביר פנים יותר לסטודנטים ולסגל.

צדק גזעני ושוויון הם ערכים חשובים שעל קהילת קורנל להמשיך ולשאוף אליהם. אך ייחוד ישראל אינו עושה דבר כדי לקדם את יעדיי המכתב המוצהרים. זה למעשה מערער את המטרות האלה. התייחסות לישראל אחרת ממדינות אחרות היא סוג של אנטישמיות, וחבל שעשרות פרופסורים וסטודנטים לתארים מתקדמים יתמכו בדעות קדומות כאלה.

פורסם במקור בעיתון Cornell Daily Sun

נכתב באנגלית על-ידי חברים בתא “קורנלים למען ישראל”, שניאור גנזבורג, איירין פרטסוף, דניאלה מיימלס, ומתיו סמילו. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

דניאלה מיימלס גם עמיתה בקאמרה לשנת 2020-2021.

.Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1