עמית קאמרה 2019-2020 נח בראדשאו

הצד החיובי של משבר הקורונה: שיתוף הפעולה והסיוע בין ישראלים לפלסטינים, שהתמקד בעיקר בשטחים ביהודה ושומרון. הסיוע ההומניטרי והרפואי הישראלי לרצועת עזה היה עקבי על בסיס שבועי, ותרם למספר המקרים הנמוך של קורונה שעולה מדיווחים מהשטח.

מבקרי ישראל השתמשו במגפת הקורונה כדי לטעון דבריי כזב כי ישראל מונעת סיוע רפואי חיוני מעזה. הארגון האנטי-ישראלי “סטודנטים למען צדק בפלסטין” ניצל את כל ההזדמנויות כדי להפיץ שקרים מוסווים בפוסטים רגשיים על נסיבותיהם הקשות של עזתים רבים. לדוגמה, פוסט בפייסבוק שפורסם לאחרונה העלה את הטענה הבאה:

“עזה נאבקת מאוד עם עלייה בתחלואה של מגפת הקורונה. בשל היעדר משאבים, שירותים ואנשי רפואה תחת המצור הבלתי נתפס, המצב ברצועת עזה קשה. בעזה קיימים כיום שלושה מאווררים לכל 100,000 תושבים. ללא גישה לטיפול רפואי נאות, מוגבלים האנשים בעזה לנסוע לצורך טיפול נדרש. יחד עם מחסור במשאבים נמצאת האוכלוסייה בצפיפות באזור שיכולה להאיץ את התפשטות הנגיף. אסון זה הוא קטסטרופה. אנו לוחצים על נציגינו להפסיק לממן את המצור של ישראל על עזה ולהשקיע במקום זאת בבריאות לכולם. #DefundGazaBlockade # HealthcareForAll”

לא כל מה שנכתב בפוסט הוא שקר. מערכת הבריאות בעזה עומדת בפני אתגרים חמורים: היא סובלת ממחסור וצפיפות אוכלוסין גבוהים שעשויים לקדם התפשטות מהירה של קורונה. עם זאת, מחסור וצפיפות מתקיימים במקומות רבים בעולם, ואף מדינות מפותחות חוות אתגרים מסוג זה. למען האמת, משבר בעזה עד כה נמנע אך ורק, בזכות מדיניות ישראל, שערכה בקרת גבולות קפדנית וכך הגבילה את קצב ההדבקה של הקורונה לתוך עזה ומחוצה לה, וסיפקה תרומות רחבות היקף של ציוד רפואי שאפשרו לשלוט בהצלחה במקריי הקורונה המעטים בעזה.

אך מידע כוזב מאת קבוצות אנטי-ישראליות ממשיך לזרום. לדוגמה, קבוצה אנטי-ישראלית ידועה לשמצה, “קול יהודי לשלום”, צייצה ב -24 באפריל כי “צה”ל הפסיק כעת באופן מוחלט לערוך בדיקות קורונה בעזה לאחר שהתיר רק 200 ערכות. זה אסון בריאותי לפלסטינים הכלואים בעזה.”

“הקבוצות הללו מתעלמות באופן מכוון מעובדות כדי להכפיש את מדינת ישראל רק כדי לקדם את מטרתן.”

הקבוצות הללו מתעלמות באופן מכוון מעובדות כדי להכפיש את מדינת ישראל רק כדי לקדם את מטרתן. ארגון “קול יהודי לשלום” לא יכול יותר לשגות. אין שום הוכחות שישראל מנעה במכוון בדיקות ברצועת עזה. דוח של ארגון הבריאות העולמי שסקר את הקורונה בשטחים החל מה 23 באפריל תומך בכך. מהדוח עולה כי באותה העת נערכו קרוב ל 4,500 בדיקות בעזה, ללא אזכור של שום מניעה מצד ישראל.

טענות מדאיגות אלה אינן נובעות מהרצון לעזור לעזתים, אלא מתוך רצון לגרום לסכסוך פוליטי לישראל בחסות מטרה הומניטרית.

המציאות היא שישראל שולחת אספקה ​​רפואית לעזה בכל שבוע במהלך השנה בסך אלפי פאונד. בגלל מגפת הקורונה הוגדלו משלוחי האספקה ​​הרפואית. בשבועיים הראשונים של חודש מאי בלבד שלחה ישראל לעזה 478 טון (956,000 פאונד).

אפילו האו”ם הלא ידידותי לשמצה, שיבח את מאמציה של ישראל בעזה ואמר כי “מאז תחילת המשבר, ישראל אפשרה כניסה של ציוד רפואי קריטי לעזה: דוגמאות לאספקה ​​קריטית הכוללת מטושים לבדיקת קורונה וציוד מעבדה אחר הנדרשים לבדיקות קורונה, וציוד להגנה על הצוות הרפואי.”

מספרים אלה מתחילת אפריל מהווים ייצוג מדויק של הסיוע הניתן על ידי ישראל לעזה על בסיס קבוע. זוהי מציאות בעלת שני צדדים של המטבע. ישראל אכן חולקת בנטל האחריות הנוגעת לעזה, אך גם חמאס, הממשלה הנבחרת בעזה.

מנהיגי חמאס עדיין ממשיכים לשמור על מיליארדי דולרים באופן פרטי לשימוש אישי. חמאס ממשיך לעשות שימוש לרעה במיליוני דולרים של סיוע בינלאומי המיועד למטרות הומניטריות, לממן תוכניות טרור ולשגר רקטות לעבר אזרחים ישראלים. חמאס מוציא לבדו כמאה מיליון דולר בשנה על תשתיות טרור.

אין שום הסבר הגיוני שיכול להסביר שישראל תמנע מעזה אספקה ​​רפואית חיונית לטיפול אפקטיבי בקורונה. קריסה של מערכת הבריאות בעזה עשויה לגרום לצעדה המונית של עזתיים לעבר גבול הביטחון או לגרום למטח רקטות רציני על ידי הנהגת חמאס הנואשת. ישראל מודעת לכך ויודעת כי שמירה על פרופיל נמוך ויכולת שליטה ברצועה היא קריטית לשמירת הביטחון והיציבות.

פורסם במקור בתאריך 2020\07\06 באנגלית באתר: Arkansas Democrat Gazette.

נכתב באנגלית על-ידי עמית קאמרה 2019-2020 נח בראדשאו. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1