כיום יש בעיה מאוד גדולה באמריקה ובאירופה עם אנטישמיות במוסדות החינוך, ובאוניברסיטאות בפרט. מנהיגי אוניברסיטאות מובילות באמריקה כגון Harvard, MIT, Upenn טענו לאחרונה בשימוע בשידור חי מול הקונגרס האמריקאי שקריאה לרצח של יהודים בקמפוס אינה מהווה עבירה על חוקי האוניברסיטה וכי זה “תלוי בהקשר”.

אני סטודנט באוניברסיטת Northeastern בבוסטון כבר 4 וחצי שנים. לצערי הרב, אחרי מתקפת הטרור הנוראית שביצע החמאס ב-באוקטובר הייתה התפוצצות של אנטישמיות בקמפוס.

ביום שאחרי המתקפה, ארגון הסטודנטים הפרו-פלסטיני הגדול בעולם Student for Justice in Palestine (סטודנטים למען צדק בפלסטין) שיתף הודעה בעמוד האינסטגרם שלו תחת הכותרת “Victory is ours” (הניצחון הוא שלנו).

הם לקחו את הפוסט באינסטגרם של BDS Boston (קבוצה שאחראית על חרם נגד ישראל בעיר בוסטון), ושיתפו אותו, למרות שהפוסט הילל את הרצח של יהודים בשבעה באוקטובר ותיאר אותו כניצחון מוסלמי.

SJP רצו לארגן אירועי תמיכה לפלסטין אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר, אבל בגלל שהחמיצו את מועד הרישום של המועדון שלהם באוניברסיטה הם לא יכלו לארגן אירועים רשמית עד שהעניין יוסדר. כתוצאה מכך, קבוצת סטודנטים בעלי דעות פרו-פלסטיניות רדיקליות בקמפוס הקימו קבוצה לא רשומה בשם Huskies for Palestine או בקיצור HFP.

לפי תקנון אוניברסיטת Northwestern, בכדי לארגן אירועים בקמפוס צריך להיות מועדון רשום ומאושר על ידי ההנהלה. יש להזמין מראש באתר האוניברסיטה את המקום בקמפוס בו האירוע אמור להתקיים. למרות זאת, ל-HFP הותר להתחיל לארגן אירועים בקמפוס ללא אישור ובניגוד לכללים.

אחד האירועים הראשונים שהם ארגנו היה צעדה למען פלסטין, שאורגנה כשבועיים אחרי ההתקפה הנוראית של השבעה באוקטובר. האירוע תוכנן ללא אישור מההנהלה ותפס מקום בלב הקמפוס, ביום שישי בערב ה-20 לאוקטובר, בשעות בהן הסטודנטים היהודים מגיעים לקמפוס לארוחת שבת בהלל ובחב”ד.

בצעדה, מעל 100 סטודנטים צעקו קריאות אנטישמיות עם מגפונים כמו “From the river to the sea, Palestine will be free” ו”There is only one solution, Intifada revolution” ו”Resistance is justified”. כל הסלוגנים האלה קוראים או מצדיקים רצח של יהודים.

“From the river to the sea Palatine will be free”, הוא סלוגן מפורסם שקורא להשמדה מוחלטת של ישראל מנהר הירדן עד לים התיכון. ההשלכות של המשפט הזה הן רצח או גירוש יהודי ישראל. מדובר על קריאות לטיהור אתני.

כמו כן, לקרוא לאינתיפאדה זה גם גילוי אלימות כלפי יהודים, מכיוון ששתי האינתיפאדות נגד ישראל היו ידועות בסדרת אירועי טרור פלסטיניים מטעם הפת”ח, חמאס ועוד מפגעים בודדים נגד אזרחים ישראלים וגבו מחיר כבד של מאות נרצחים יהודים בישראל.

כשאומרים את המשפט “Resistance is Justified”, פרו-פלסטינים מתכוונים לכך שמתקפת הטרור של חמאס על ישראל היא צורת התנגדות מוצדקת. המשפט עושה נורמליזציה לזוועות שנעשו נגד יהודים בישראל, ולכן חוץ מהיותו אנטישמי, הוא גם קורא לפשעים נגד האנושות.

אני וסטודנטים יהודיים רבים אחרים שהיו בקמפוס באותו זמן הרגשנו כל כך מפוחדים, עד שחלק הורידו את הכיפות שלהם מהראש. התקרית הנוראית עלתה בפגישתנו עם בכירי ההנהלה של האוניברסיטה, כולל הדיקן לענייני גזע ואפליה בוב חוזה, וגולי סנדרס, סגנית מנהלת של עירוב סטודנטים.

התשובה לשאלתנו מדוע הם נתנו לאירוע לא מאושר לקרות הייתה, שארגון אחר נרשם בשביל HFP, מה שמהווה עבירה ברורה על חוקי האוניברסיטה. כשנשאלו האם תהיה ענישה לשני המועדונים בגין עבירה על חוקי אוניברסיטה וגילויי אנטישמיות, חוזה וסנדרס סירבו לענות. עד היום לא הייתה שום ענישה.

כצפוי, לאחר ש-HFP נמנעו מענישה, הם המשיכו לקיים אירועים אנטישמים לא מאושרים בקמפוס. דוגמא בולטת היא דוכן לזכר השהידים של פלסטין שהוקם בשלישי בנובמבר בכניסה לקמפוס, שם מוזכר עסאן כנאפניטרוריסט פלסטיני, בתור שהיד וגיבור.

ההפגנה ארכה 8 שעות והפריעה לסטודנטים ללמוד יום שלם. לקראת הערב, כשהסטודנטים היהודים הגיעו לבניין לארוחת יום שישי, הם ראו שלט ענק מונף שאומר, Globalize the Intifada, והמון סטודנטים פרו-פלסטינים צעקו סלוגנים אנטישמיים.

ההנהלה הייתה באירוע ולא עשתה כלום בשביל לעצור את זה. סטודנטים שהגיעו לארוחת ראש חודש דצמבר שהייתה אחת הגדולות בסמסטר, עם מעל 85 נוכחים, ראו את השלט על האינתיפאדה והקריאות האנטישמיות וראו את נוכחות ההנהלה שם שבחרה לא לנקוט צעדים, גם כשסטודנטים התחננו שהם יעשו משהו. הסטודנטים היו כל כך מבוהלים ומאוכזבים מהמצב עד שרבים מהם היו על סף דמעות.

הסטודנטים באוניברסיטת Northeastern מצפים שההנהלה תיקח צעדים לענישת הסטודנטים המעורבים בארגון אירועים לא מאושרים בקמפוס ונגד סטודנטים שתומכים ומפיצים מסרים אנטישמים. הגיע הזמן שהאוניברסיטה תפסיק להתעלם מהנהלים שלה כאשר זה נוגע לעבירות נגד סטודנטים יהודים בקמפוס.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1