עמית קאמרה בקינגס קולג’ 2019-2020 אליוט אורנשטיין

ב- 27 בינואר הזמינה קהילת הסטודנטים של קינגס קולג’ בלונדון את עומר ברגותי, ממייסדיי תנועת החרם האנטישמית תנועת ה- BDS, לשאת דברים בפאנל נגד גזענות.

BDS היא כיום, התנועה האקטיביסטית הפרו-פלסטינית הגדולה בעולם, מקדמת אינספור צעדות בינלאומיות והפגנות בקמפוסים באוניברסיטה. למרות שמדובר באופן רשמי בתנועה לא אלימה, היא שואפת להשמיד את ישראל כמדינה יהודית. יתרה מזאת, היא בעלת קשרים רבים עם קבוצות טרור, מנהיגי התנועה מביעים תמיכה מפורשת בטרור, ויש אינספור דוגמאות של צעדות שהופכות לאלימות. למשל, במכללת קינגס בינואר 2016, ריסקו מפגיני ה- BDS חלונות ותקפו את משתתפי השיחה של האגודה הישראלית.

לפיכך, זה לא מפתיע שתנועה זו שנויה במחלוקת, ומעוררת לצד קולות תמיכה חזקים קולות של גינוי. מנהיגי העולם משני צידי הקשת הפוליטית יצאו נגד BDS, ובריטניה מבקשת בקרוב להעביר חוק נגד BDS, אשר יאסור על גופים ציבוריים לקדם את המטרות של התנועה.

בהתחשב בטענות מצד מנהיגי העולם כי תנועת ה- BDS היא רעילה, ובהתחשב בקשרים ארוכי השנים של התנועה לארגוני טרור, האם תנועת ה- BDS או מישהו מתומכיה יכולים להשתתף בפאנל נגד גזענות?

קמפיין ה- BDS קורא לכולם להפעיל צעדים לא אלימים נגד ישראל, מתוך כוונה להתאים להבנה הפגומה שלה את המשפט הבינלאומי וזכויות האדם. היא קוראת לציבור, לממשלות ולתאגידים לסיים את הסחר עם ישראל וחברות ישראליות, כמו גם להוציא את ישראל ואת האוניברסיטאות שלה ביעילות מהקהילות הבינלאומיות, על ידי קריאה למוסדות בריטיים ואחרים לשלול מישראלים (ותומכיהם) כל הזדמנות ציבורית לדבר – ועל ידי התנגדות לכל “נורמליזציה” בין ישראלים לאנשים באירופה ובעולם.

בעבר, תנועת ה- BDS התמקדה בחברות בבעלות ישראלית עם פעילות בשטחים השנויים במחלוקת, שטחי יהודה ושומרון. במציאות, מאמצים אלה פוגעים בעסקים, במפעלים או בחוות בגדה המערבית עם כוח אדם פלסטיני ברובו – וכתוצאה מכך הם פוגעים בפלסטינים ובפרנסתם. כשנסגר מפעל SodaStream בגדה המערבית, לפחות 100 פלסטינים איבדו את עבודותיהם.

“בהתחשב בטענות מצד מנהיגי העולם כי תנועת ה- BDS היא רעילה, ובהתחשב בקשרים ארוכי השנים של התנועה לארגוני טרור, האם תנועת ה- BDS או מישהו מתומכיה יכולים להשתתף בפאנל נגד גזענות?”

יתרה מזאת, התנועה עשויה להציג את עצמה כשוחרת שלום, אך היו אינספור מקרים בהם פעילים יצרו סביבות עוינות ומסוכנות עבור סטודנטים יהודים בקמפוסים באוניברסיטה. תומכי BDS יתנגדו לטענות אלה בהוכחה במועמדות התנועה לקבלת פרס נובל לשלום לשנת 2018. עם זאת, מועמדות זו פירושה מעט מאוד. תנועת ה- BDS הייתה מועמדת על ידי יו”ר המפלגה האדומה השמאלית הנורווגי ברנר מרקסנס, המחזיקה במושב בודד מתוך 169 בפרלמנט הנורבגי. המועמדות הזו היא חסרת משמעות, ולא מעידה על דבר.

מה שחשוב יותר הוא הקשר המתמיד של BDS לארגוני טרור ידועים. דוגמה אחת לכך היא ההנהגה העולמית של תנועת ה- BDS – חברות הוועד הלאומי של BDS, הכוללת את מועצת הכוחות הלאומיים והאסלאמיים בפלסטין, ומספר ארגוני טרור, כמו חמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP).

בנוסף לכל זה, עשרות חשבונות פיננסיים הקשורים ל- BDS נסגרו בארה”ב ובאיחוד האירופי בשנים האחרונות, בגלל קשרים עם קבוצות טרור. בראיון בסוף 2010, אפילו ברגותי הביע תמיכה בהתקפות אלימות על “מתנחלים” (כלומר אזרחים), וכינה אותם “יעדים לגיטימיים”.

תנועת ה- BDS נקשרת בעקביות עם ארגוני טרור, ותומכיה הפכו תוקפניים ואלימים כלפי כל מי שלא מסכים עם השקפתם על ישראל. השיטות שהתנועה תומכת בהן מעידות על הערכה מועטה לפגיעה באזרחים, אפילו בפלסטינים – ויוצרות פער בין ישראלים לפלסטינים.

יש סיבה טובה לכך שמנהיגי עולם כה רבים, פוליטיקאים בולטים ומוסדות ממשלתיים רואים ב- BDS תנועה רעילה, נוכח מעשיהם של תומכיה. BDS אינו שייך לשום שיח המקדם אנטי גזענות.

פורסם במקור באנגלית באתר: The Algemeiner

נכתב באנגלית על-ידי עמית קאמרה 2019-2020 אליוט אורנשטיין. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

.Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1