ב- 18/1/2024, כשלושה וחצי חודשים מאז המתקפה הקטלנית של חמאס בדרום הארץ ובעקבותיה פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, תלו סטודנטים מתא חד”ש באוניברסיטת תל אביב כרזות עם מסרים הנוגעים למלחמה ברחבי הקמפוס, מטעם יוזמה בשם “סטודנטים נגד המלחמה”.

לשון הכרזות: “הרעבה לא תביא בטחון” “די להרג ילדים- תתנגדו למלחמה“, “1.7 מיליון פליטים חסרי כל“,  מציירות את צה”ל ומדינת ישראל כאחראים הבלעדיים לאסון ההומניטרי, שלפתע החליטו לפגוע בכוונת זדון באוכלוסיית עזה. טענות אלה חסרות הקשר לאור העובדה שמלחמת “חרבות ברזל” נכפתה על ישראל.

הכרזה “הרעבה לא תביא ביטחון” מציירת תמונה מוטה כי ישראל וצה”ל גורמים להרעבה כנגד פלסטינים חסרי ישע. אולם משום מה חד”ש באוניברסיטת תל אביב לא ציינו שמזה חודשים, ישראל מספקת בין היתר באמצעות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחיםהיקף אדיר של סיוע הומניטרי. זאת על אף עדויות שבחמאס מונעים סיוע דומה לחטופים הישראלים. נכון לכתיבת שורות אלה, כחמישה חודשים מאז טבח השביעי באוקטובר, הוכנסו לרצועה אלפי משאיות שהובילו מעל מ- 200 אלף טון מזון.  הכרזה הזאת של חד”ש צריכה להיות מופנית נגד החמאס, שגונב סיוע הומניטרי מהעזתים.

הטענה “די להרג ילדים- תתנגדו למלחמה”- נכתבה באסטרטגיה זהה- האשמת שווא והטלת אחריות בלעדית על הגורם הלא נכון, בשילוב אג’נדה פוליטית מובהקת. מובן כי כל פגיעה בחפים מפשע, היא מצערת וכואבת, אבל הניסיון לצייר את מדינת ישראל כישות שהורגת בלי הבחנה מתוך כוונות רצחניות כבסיס ללחימה בעזה מופרך לחלוטין, במיוחד כשעולים הניסיונות של צה”ל לצמצם ככל הניתן פגיעה בבלתי מעורבים. פעולות לוחמי צה”ל בשטח הינן השתקפות ישירה של רוח צה”ל , המקדשת את ערכי חיי האדם וטוהר הנשק.

לגבי הכרזה “1.7 מיליון פליטים חסרי כל”: מצבם ההומניטרי המצער של תושבי הרצועה הינו באחריות הבלעדית של חמאס שכפה את המלחמה הנוכחית של ישראל. השימוש של החמאס בבתי מגורים ובתשתיות אזרחיות הוא זה שמביא לפגיעתם. לפי אמנת ז’נבה הרביעית בסעיף 28, “מציאותו של מוגן לא תשמש עילה לחיסון נקודות או שטחים מסוימים בפני פעולות צבאיות”. דוגמאות לתשתיות טרור משמעותיות בלב אוכלוסייה אזרחית ניתן למצוא בבית החולים שיפא בצפון הרצועה, או גילויה של חוות שרתי חמאס בחודש פברואר מתחת למטה הראשי של אונר”א ברצועה. פינוי תושבי עזה מצפון הרצועה דרך מסדרונות הומניטריים של צה”ל לדרום הרצועה נועד על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע.

כפי שציינתי קודם, הוכנסו לרצועה בתיאום עם המתפ”ש (היחידה לתאום פעולות הממשלה בשטחים), 2,399 משאיות שנשאו 34,580 טון של ציוד מחסה, 182 מיכלי דלק ו-334 מיכלי גז בישול. לעומת זאת פעילי חמאס ירו על תושבי הרצועה שביקשו לקבל סיוע הומניטארי, מנעו דלק  מבתי חולים, וירו  על מסדרונות הומניטריים. מעבר לזה, מאז ה-7 באוקטובר, לא נרשם כל גינוי על ידי התא סטודנטיאלי של חד”ש בקמפוס על השימוש הציני של סוכנות אונר”א וחמאס בתושבים הפלסטינים.

לצערי אין זה מפתיע, כיוון שב-7 לאוקטובר,  במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס, דף הפייסבוק הרשמי של מפלגת חד”ש “הגדיל לעשות” והטיל את מלוא האחריות על ממשלת ישראל. הדברים מתבהרים אף יותר בהתעמקות בדרך בה בוחרים להתבטא ולפעול חברי הכנסת המובילים ברשימה. ח”כ עופר כסיף הצטרף לתביעה שהוגשה נגד ישראל בבית הדין הגבוה לצדק בהאג, המאשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה, האישום החמור ביותר לפי בית הדין הבינלאומי, בגינו נתבעו בעבר רוסיה, סרביה, מיאנמר ובוסניה. הצטרפותו של כסיף לתביעה המהווה עלילת דם על ישראל, מתכתבת עם הצהרותיו בעבר בהן השווה את ישראל למשטר הנאצי שביצע רצח עם ביהודים. האנלוגיה המתמשכת לפיה פועל ח”כ כסיף, של ישראל למשטר הנאצי היא אמירה אנטישמית לפי הגדרת IHRA, גם אם מי שאומר אותה יהודי.

הכרזות של תא חד”ש באוניברסיטת תל אביב, וכן קריאות המפלגה להפסקת הלחימה מהדהדות את הנרטיב השקרי של חמאס שמאשים את ישראל באופן בלעדי במלחמה. הן מבקשות בפועל לנטרל את פעולתה ההגנתית של מדינת ישראל, מבלי שחמאס יהיה מחויב למהלך מסוג זה, כפי שמנהיגיו הצהירו בגלוי.

 

נכתב על ידי רותם פרלברגר, יועצת הקמפוסים של קאמרה בישראל.

פורסם במקור באתר מידה

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1