בחודש מרץ האחרון הסניף הסטודנטיאלי שלUCLSJP  (סטודנטים למען צדק בפלסטין באוניברסיטת קולג’ בלונדון) קיים מספר אירועים אנטי ישראליים בחסות שבוע האפרטהייד הישראלי שמתקיים בכל אביב בקמפוסים ברחבי העולם. המסרים המרכזיים של SJP UCL ברשתות החברתיות חושפים פערים עצומים בין הטענות עליהן מספר הארגון לבין המציאות בפועל.

ב-9  במרץ הארגון קרא להפגנה על ה”רצח” של 70 פלסטינים מאז תחילת 2023, לטענם: “האלימות והפשיזם הגוברים של ישראל הובילו להרג של למעלה מ-70 פלסטינים מאז תחילת 2023”. הרושם העולה מטענה זו היא כי הפלסטינים הינם קורבנות חפים מפשע, אשר “נרצחו” ללא עוול בכפם. אולם התבוננות פשוטה בשמות ההורגים מעלה כי רובם המוחלט עסקו בטרור. אין זה מקרה בודד שארגונים פרו-פלסטינים או כלי תקשורת מנסים להדביק תווית של פלסטינים תמימים על מחבלים שיזמו פעולות כנגד אזרחים ישראלים.

ברצוני לסקור מספר הרוגים ולהתחקות אחר סיבת מותם, במטרה להראות כי אכן מדובר בפעילי טרור, שחלקם אפילו עם דם על ידיהם:

חמדי אבי דיה, חוסל ב-11 בינואר, לאחר שירה באמצעות רובה קרלו על לוחמי מילואים במחסום חלחול. אבי דיא היה קצין במשטרה הפלסטינית בדרגת סגן משנה ולא סתם עוד מפגע בודד או מתא טרור של ,   אבו דיה הוא אסיר בטחוני משוחרר שריצה 5 שנים בכלא הישראלי  ופעיל צבאי של החזית העממית.  בצוואתו,  ציין כי על כל לוחם פלסטיני שישראל הורגת יצוצו 40 אחרים ,חמדי הוסיף שבעבר, המחבל חמדי קרעאן , עם אותו השם הפרטי , הרג את השר הישראלי רחבעם זאבי ב- 2001, וכך היום חמדי (הוא עצמו) מייצר לישראלים “צרות” בתוך בתיהם.

ב- 27 לינואר חיירי עלקם בן 21 ללא רקע ביטחוני קודם, רצח באכזריות 7 אזרחים בירי על עוברי אורח שהיו סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. עלקם ביצע את הרצח האכזרי בערב שבת, ביום הקדוש ליהודים, תוך ידיעה כי ימצאו אנשים רבים בבית הכנסת ובסביבתו, הוא חוסל בירי על ידי שוטרים שהיו במקום. פיגוע זה הינו אירוע הטרור הקטלני ביותר בישראל מאז 2011.

ב- 2 בפברואר, חוסין קראקע, בן 31 משכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, דרס למוות את שלמה לדרמן, בן ה20, ואת האחים פלאי: יעקב בן ה- 6 שנהרג במקום, ואחיו אשר בן 8 שנפצע אנושות בפיגוע ונפטר מאוחר יותר מפצעיו . קראקע פצע עוד ארבעה לפני שחוסל על ידי ירי של שוטרים. משפחתו במקור ממחנה הפליטים דהישה ליד חברון, אזור עם דומיננטיות לחזית העממית.

ב- 26 בפברואר עבד אלפתאח ח’רושה ירה מטווח קצר דרך חלון הרכב באחים הלל (בן 21) ויגל (בן 19) שיצאו מביתם בהר ברכה, בעברם בעיירה חווארה מדרום לשכם. בעקבות הפיגוע, צה”ל פתח במצוד אחר ח’רושה שנמלט מהזירה.  ב-7 במרץ  בפעילות מבצעית בג’נין בשיתוף צה”ל והשב”כ, כוח ימ”מ חיסל את המחבל. חרושה השתחרר בדצמבר 2022 ממאסר בישראל על תכנון פיגועים.

באירוע קשה נוסף שבאופן סמלי התרחש ב- 9 במרץ, יום פרסום הוסט של UCL SJP , המחבל מועתז אל-חואג’א מכפר נעלין, בן 23, ירה למוות  באור אשכר, אזרח, ברחוב דיזינגוף בתל אביב, מועתז ירה בשני עוברי אורח נוספים. שני שוטרים ושני אזרחים שהיו במקום נטרלו את המחבל. אל-חואג’א היה מזוהה עם ארגון הטרור חמאס, חואג’א השתחרר ב-2019 מהכלא בישראל לאחר שריצה שתי תקופות מאסר בגין החזקת נשק ואמל”ח ומעורבות באירוע ירי. אביו, סלאח אל חוואג’ה הוא מנהיג התנועה בכפר.

בכל המקרים הללו אנו רואים כי ה”הרוגים” אינם אזרחים תמימים כלל, להפך, מדובר במחבלים עם דם על הידיים. רובם המוחלט  של אותם 70 פלסטינים שנהרגו הם בעלי עבר אלים עוד מלפני כן ולא אנשים שנקלעו לסיטואציות הללו במקרה. לכן, ההאשמת ישראל במותם תוך הצגה שישראל היא ה”מקצינה” של הגזרה ואחראית למותם, היא ניסיון מכוון לטייח את הזוועות שביצעו טרוריסטים פלסטינים נגד ישראלים.

הסיבה למספר הגבוה של הרוגים פלסטינים מתחילת השנה היא כמובן ההסלמה של הניסיונות לפיגועים,  מאז תחילת השנה, נרצחו 19 ישראלים ונפצעו 50, זוהי עלייה משמעותית מאוד ביחס לשנים שעברו. לשם השוואה, בכל שנת 2022 על ידי מחבלים פלסטינים נרצחו 31 ישראלים וזרים ועוד לא במחצית השנה הנוכחית. כאשר מחבלים מרימים ראש בביצוע פעולות טרור, כמובן שצה”ל וכוחות הבטחון יתנו לכך מענה בהיקף הפעילות המבצעית, ועל כן גם המספר הגבוה של הרוגים פלסטינים. חיסול של מבצעי פעולות טרור קורה גם במדינות מערביות אחרות, לדוגמה גם מבצעי הפיגועים הגדולים בצרפת בשנת 2015 חוסלו בפשיטה של המשטרה הצרפתית.  

השאלה איזה צד נפגע יותר אינה השאלה שצריך לשאול, גם אם יש יותר הרוגים בצד הפלסטיני, אלא צריך לשאול אצל מי כוונות הזדון לפגוע בחפים מפשע ומי ומסלים את המתיחות. בעוד שישראל מענישה אזרחים וחיילים שפגעו בפלסטינים ללא הצדקה כדוגמת הפיגוע בדומא ב 2015; הרשות הפלסטינית, מעודדת פיגועים על ידי תשלום למשפחות המחבלים, והיא עוד כביכול נחשבת למתונה ביחס לארגונים כמו החמאס והג’יהאד שקוראים בגלוי להשמדת מדינת ישראל, ומוגדרים כארגוני טרור על ידי ארצות הברית האיחוד האירופי, אוסטרליה ומדינות נוספות. אז מדוע SJP UCL אינם מגנים את החיבוק שאותם מחבלים מקבלים מסביבתם?

UCLSJP מנסים ליצור מצג שקרי ולייצר סמפתיה כלפי אותם הרוגים פלסטינים, אך הם לא מספרים גם על המעשים הנוראיים שהביאו למותם, וכמובן גם לא על הקורבנות. UCL היא מהחשובות שבאוניברסיטאות אנגליה וממוקמת בלונדון, ממנה יוצאים כל שנה עשרות אלפי בוגרים שנחשפים בעקביות למידע מוטעה אודות ישראל, ושבבוא העת עלולים להצטרף למצע החרם נגדה. על ישראל ותומכיה להפריך את השקרים המופצים כנגדה תדיר, ולהילחם למען הוקעת הטרור וההסתה, המסתתרות פעמים רבות תחת מידע מוטעה.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1