ב-17 בפברואר, סטודנטים מיותר מ-200 קמפוסים בקולג’ התאספו באוניברסיטת UCLA לכנס השנתי ה-12 של סטודנטים למען צדק בפלסטין (SJP).

Students for Justice in Palestine (SJP) הוא ארגון סטודנטים רדיקלי שיש לו סניפים בקמפוסים של אוניברסיטאות ברחבי ארה”ב, בריטניה, קנדה וניו זילנד. SJP שומר על גישה מוטה מאוד לסכסוך הערבי-ישראלי, כאשר חבריה קוראים לפירוק מדינת ישראל, מארחים לטרוריסטים ומפיצים מידע מוטעה. גרוע מכך, SJP מסמנים גם סטודנטים יהודים בקמפוס.

בעוד שניתן לבקר את ישראל באותה מידה כמו כל מדינה אחרת, הרטוריקה של SJP חוצה את הגבול באופן שגרתי, ומקדמת נרטיב המנסה להפעיל את הרגשות האנטי-ישראליים והאנטי-יהודיים במיינסטרים במסווה של צדק חברתי והסברה למען זכויות אדם.

בשנת 2018, כאשר UCLA אירחה גם את ועידת SJP הלאומית, אתר הכנס טען כי “הציונות היא אידיאולוגיה אנושית ומערכת של חוקים שאותגרו וניתן להרוס”. האתר גם האשים בכזב את מדינת ישראל ב”טיהור אתני, הרס, גירוש המוני, אפרטהייד ומוות”.

הקנאות של ה-SJP הלאומית ופנייתם לתיאורים האנטישמיים הללו ראויה לגינוי.

השנה, הכנס טען כי “לאפשר למשתתפים לחזור לקמפוסים שלהם עם הכלים, הקשרים והמוטיבציה לבנות קמפיינים חדשים או לחזק את העבודה שכבר החלה”.

ה”עבודה” וה”קמפיינים” האחרונים של הסניפים של SJP ברחבי צפון אמריקה הם אנטישמיים באופן לא מפתיע.

בינואר 2022 קרא סניף SJP באוניברסיטת שיקגו להחרים את כל הקורסים הקשורים לישראל או הנלמדים על ידי אקדמאים ישראלים, קמפיין שהם ממשיכים לקדם עד היום.

ב-7 בספטמבר 2022, סניף SJP באוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון פתח את היום הראשון של הלימודים עם גרפיטי המכוונים לארגונים יהודיים שונים. לאחר מכן, SJP הצהירה כי מדובר ב”רק הערה על הציונות“, אם כי בגרפיטי של SJP צוינו שמות של חמישה ארגונים יהודיים בקמפוס: הלל, חב”ד ותמי”ד, וטענה כי לארגונים יש “דם על הידיים“.

בין ספטמבר 2022 לינואר 2023, סניפי SJP באוניברסיטת אוהיו סטייט, ג’ורג’טאון, ו-UMass Amherst גם אירחו טרוריסטים מתאי טרור רבים, כולל חטיבת חללי אל-אקצא, הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני וגוב האריות. ארגוני הטרור הללו קוראים להשמדת ישראל, וחבריהם ניסו, ובמקרים מסוימים, הצליחו לרצוח יהודים.

בנוסף להאדרת הטרור, SJP מציגה מצג שווא של הציונות, תוך דמוניזציה של המונח על מנת לקדם קנאות אנטי-יהודית.

בשנה שעברה בבית הספר למשפטים של UC ברקלי אימצו תשע קבוצות אנטי-ציוניות בחוק עזר שקודם על ידי סטודנטים למשפטים ב SJP כדי לאסור על דוברים ציוניים מפעילויות מועדונים. ב-SUNY New Paltz, יהודים ניצולי תקיפה מינית הודחו מחוגי ניצולי תקיפה מינית בגלל הקשר שלהם לישראל.

לאסור על דוברים מפעילות במועדונים ולהדיר ניצולת תקיפה מינית על בסיס זהותם הציונית-יהודית היא אנטישמית.

מחקר משנת 2016 שכותרתו “נקודות של אנטישמיות ועוינות אנטי-ישראלית בקמפוסים בארה”ב” על ידי חוקרים מאוניברסיטת ברנדייס תיעד את השכיחות של בעיה זו בקמפוסים ברחבי ארצות הברית. בנוסף, הוא חשף כי “רבים מבתי הספר במערכת אוניברסיטת קליפורניה הם ‘נקודות’ שבהן רוב הסטודנטים היהודים תופסים סביבה עוינת”. הדו”ח ציין עוד כי חלק ניכר מההטרדות נגד סטודנטים יהודים בקמפוסים של UC תואמת לפעילות אנטי-ציונית בקמפוס.

בחודש האחרון בלבד, תעמולה אנטישמית נפוצה בקמפוסים של UC. ב-UC Davis, SJP הפגין נגד ישראל על ידי כתיבת ביטויים שונים בגיר במרכז הקמפוס. ונדליזם זה כלל “תהילה לשהידים”, שבח לטרוריסטים פלסטינים שנוטרלו לאחר הריגת אזרחים יהודים חפים מפשע, כמו בפיגוע האחרון שהותיר למוות שמונה מבאי בתי כנסת יהודים בתפילות שבת. התבטאויות נוספות כללו “הציונות היא כת מוות”, ו”מהנהר לים”, פזמון המתייחס לגירוש יהודים מכל ישראל.

בחודש שעבר באוניברסיטת סנטה ברברה (UCSB), לוח גיר בכיתה לקורס פוליטיקה ישראלית הושחת עם הכתובת “מהנהר לים”. כפי שצוין לעיל, ביטוי זה הוא שם נרדף לקריאות לחיסול מדינת ישראל. הלוח כלל גם את הביטוי “F*** ISRAEL” באותיות גדולות, כמו גם טענות אנטישמיות אחרות על העם היהודי, על פי דיווח של סנטה ברברה Independent.

בדצמבר 2022, עלונים מלאי שנאה שמקדמים תיאורים אנטישמיים הופצו ברחבי איסלה ויסטה, השכונה המקיפה את UCSB. העלונים קידמו את הרעיון של “עליונות יהודית לבנה” ו”אג’נדות על נגיף הקורונה“.

בסתיו האחרון, SJP ב-UCLA פעל נגד הצעה למועצת העיר של מערב הוליווד לאמץ את ההגדרה הבינלאומית לזכר השואה (IHRA) של האנטישמיות. הגדרה זו מסווגת בצדק סטנדרטים כפולים ותקיפות אנטישמיות קלאסיות נגד יהודים וישראל כאנטישמיות. SJP ב-UCLA כנראה התגייס נגד הגדרת ה-IHRA כי הם לא רוצים לקחת אחריות על האנטישמיות שלהם.

סניפי SJP בקמפוסים ברחבי ארה”ב גם מתזמרים שבוע מלא שנאה, שכותרתו “שבוע האפרטהייד”, שבו הם משמיעים מידע מוטעה אנטישמי, קוראים להחרים את המדינה היהודית היחידה, ולעתים קרובות גורמים לסטודנטים יהודים להרגיש לא רצויים ולא בטוחים.

במהלך “שבוע האפרטהייד” בשנה שעברה ב-UCLA, חברי SJP צעקו “תחי האינתיפאדה” לעבר סטודנטים יהודים, ואירחו “ערב אמנות אנטי-קולוניאלי” בו סטודנט אחד צייר יצירה אנטישמית שחזרה על תיאורים אנטישמיים עתיקי יומין שיהודים שולטים בהוליווד ועוד עלילות דם. “שבוע האפרטהייד” הקרוב של השנה חל בלילות הקדושים ביותר של פסח.

בעוד ש-UCLA חייבת לכבד את הזכות לחופש הביטוי, עליה לחשוב פעמיים לפני מתן לגיטימציה ולתת במה ל SJP, שמנהלת מסע קנאות נגד העם היהודי ומקדמת תעמולה המשמיצה את מדינת ישראל.

על ידי אירוח ועידת SJP הלאומית ואי מתן דין וחשבון ל- UCLA ,SJP שולחת מסר לסטודנטים היהודים שלה: לא נכיר ולא ננקוט פעולה כדי לטפל בבעיית האנטישמיות.

הקנצלרית ג’ין בלוק ו-UC Regents חייבים לעשות טוב יותר כדי להוקיע ולהרחיק את עצמם מאלה שמקדמים שנאת יהודים.

קיילי הרינג היא עמיתה ב CAMERA on Campus, שמקדישה את עצמה לחינוך על ישראל ולהוקעת האנטישמיות.

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1