קיימת מגמה מטרידה בקרב צעירים יהודים אמריקאים: יותר ויותר מפנים עורף למדינת ישראל ומשתתפים באופן פעיל בקמפיינים אנטי-ציוניים.

מחקר משנת 2020 של מרכז המחקר Pew, גילה כי יהודי ארה”ב מתחת לגיל 30 קשורים פחות רגשית לישראל מאשר בני 65 ומעלה. אותו מחקר מצא כי רק 27% מיהודי ארה”ב בין הגילאים 18-29 מתנגדים בתוקף לתנועת החרם, הביטול והסנקציות נגד ישראל.

הציונות, התנועה להגדרה עצמית ומדינה יהודית בארץ ישראל, מולדת האבות היהודית, מאבדת את תמיכתם של צעירים יהודים אמריקאים.

בכל רחבי ארה”ב קמו בקמפוסים של המכללות ארגונים אנטי-ציוניים יהודים. ארגונים אלה מפיצים רטוריקה לא מדויקת ומפיצים מידע מוטעה. למשל ארגון JVP  )קול יהודי לשלום (, ש”מתנגד חד משמעית לציונות כי היא נוגדת את האידיאלים” של “צדק, שוויון וחירות לכולם”. ל-JVP יש סניפים בלמעלה מ-25 מדינות בארה”ב ובוושינגטון DC.

סטודנטים יהודים מקימים גם קבוצות אנטי-ציוניות מקומיות, ספציפיות לקמפוסים. הקואליציה היהודית האנטי-ציונית באוניברסיטת סיטי בניו יורק CUNY מכנה את ישראל “מדינה לא לגיטימית”.

JVP והקואליציה היהודית האנטי-ציונית ב-CUNY מוחקים לחלוטין את החוויה ההיסטורית והעכשווית היהודית. JVP רואה בציונות “תשובה שקרית וכושלת לשאלה האמיתית הנואשת שעמה התמודדו רבים מאבותינו כיצד להגן על חיי יהודים מפני אנטישמיות רצחנית באירופה”. אבל הציונות לא נכשלה, היא סיפקה מענה למצוקת היהודים בכל מקום, במיוחד לאחר הקמת ישראל ב-1948.

כאשר למעלה מ-800,000 יהודים גורשו מארצות ערב והמוסלמיות ב-1948, רובם ברחו לישראל.

יהודי ברית המועצות ניסו לברוח מהאנטישמיות לישראל, השיא של ההגירה היה בשנים 1990-1996, כאשר למעלה מ-600,000 יהודים עזבו את ברית המועצות לישראל.

אותה מגמה חוזרת היום. צרפת היא ביתם של הקהילה היהודית הגדולה באירופה, אבל היהודים בה עוזבים באלפים לישראל. שליש מיהודי צרפת שהיגרו לישראל מאז 1948 עשו זאת בעשור האחרון.

סקרים מקיפים שנערכו על ידי חברת הסקרים IFOP, הוועד היהודי האמריקני וצוות החשיבה Fondapol, מצאו כי 74 אחוז מיהודי צרפת היו קורבנות למעשים אנטישמיים. גם שר הפנים הצרפתי וגם הנשיא מקרון מכירים בכך שצרפת עדה לעלייה מסוכנת באנטישמיות. אלה שעוזבים את צרפת לישראל מציינים שהאנטישמיות היא הסיבה למהלך זה.

הקואליציה היהודית האנטי-ציונית טוענת שהציונות “נבנתה בהשראת הקולוניאליזם האירופי, הלאומיות האתנית והעליונות הלבנה”. בניגוד למה שהקואליציה ב-CUNY ו-JVP היו רוצים שתאמינו, לציונות אין שום קשר לקולוניאליזם אירופי, לאומיות אתנית ולעליונות לבנה.

במאה ה-19, יהודים מכל העולם, שאינם נחשבים לחלק מהחברה המרכזית, ראו במדינה יהודית הכרחית לתחיית העם היהודי. הציונות המדינית, הציונות התרבותית, ציונות הסוציולוגית ואפילו הציונות הדתית הסכימו כולם שמדינה יהודית יכולה לרפא את העם היהודי ממאות שנים של אנטישמיות וכפיפות. זה הוכח כנכון, פעם אחר פעם.

J Street U הוא הזרוע הסטודנטיאלית של J Street, ארגון יהודי שטוען שהוא פרו-ישראלי ופרו-פלסטיני, אך הוא זוכה לביקורת שגרתית על כך שהיא מתקשה לשמור עמדה פרו-ישראלית.

J Street ו-J Street U מציגים מצג שווא של נוכחות ישראלית בגדה המערבית. J Street טוענים ש”הכיבוש” הזה הוא “סיפוח ישראלי חד-צדדי דה יורה” שנועד “למנוע יצירת מדינה פלסטינית”, והוא “מכשול לשלום”, מה שהופך את “הפתרון בדרכי שלום” לבלתי אפשרי. הקמפיין של J Street U  “No Aid to Occupation” מקדם את הפסקת הסיוע של ארה”ב על בסיס שהסיוע עשוי לשמש למימון “מדיניות הרסנית” כגון “סיפוח זוחל”.

הכינוי לנוכחות הישראלית בגדה המערבית כ”כיבוש בלתי חוקי” מתעלם מההיסטוריה של הסכסוך הערבי-ישראלי. לפני 1967, הגדה המערבית הייתה תחת שלטון ירדני. לאחר מכן, במלחמת ששת הימים, ישראל כבשה באופן חוקי את הגדה המערבית על ידי לחימה במלחמת הגנה נגד צבאות ערב. בשנת 1988, ירדן ביטלה את תביעתה על הקרקע, ובעצם הותירה אותה בידי ישראל.

הטענה שנוכחותה של ישראל בגדה המערבית מהווה מכשול לשלום מבוססת על המיתוס אדמה בעד שלום. מאז 1948, מדינת ישראל הציעה הצעות שלום רבות הכוללות ויתור על חלק גדול מהגדה המערבית למדינה פלסטינית עתידית. כולם נדחו על ידי הפלסטינים.

לא משנה אילו ויתורים ישראל עושה, פלסטינים רבים אינם רוצים שלום כי הם נגד קיומה של מדינה יהודית. התמיכה הפלסטינית בפתרון שתי המדינות הולכת ופוחתת, וחלק מהמנהיגים דוחים לחלוטין את זכותה של ישראל להתקיים. הניתוח של J Street ו-J Street U של הסכסוך שותק בנקודה זו.

ארגון יהודי אחר טוען שהוא פועל למען “עתיד משגשג לכל הישראלים והפלסטינים”, אך פועל נגד האינטרסים הישראליים. IfNotNow מעוות את המסורת היהודית ומפיץ את עלילת האפרטהייד השקרית.

שוב ושוב הופרכה הטענה שישראל היא מדינת אפרטהייד. אפילו מנצור עבאס, מנהיג מפלגה רע”מ, דוחה את עלילת האפרטהייד.

IfNotNow מנכס את המושג היהודי ב”תשובה”, דימוי הסנה הבוער, האות מה’ למשה, שבת, יום המנוחה היהודי ופסח, החגיגה היהודית של יציאת מצרים לקידום מסרים אנטי ישראלים. זהו ניצול לרעה של המסורת היהודית, התומכת בהגדרה עצמית יהודית במולדת ההיסטורית. אפילו חלק מסעודת הפסח עצמה היא תפילה לשוב לירושלים.

עלינו לחנך ולהעצים צעירים יהודים באמצעות ההיסטוריה המשותפת שלנו. דור בעל אוריינות היסטורית יבין את נחיצותה של מדינת ישראל ואת הקשר היהודי לארץ, ולא יתעתע בתיאורים לא מדויקים של הסכסוך הערבי-ישראלי. עבור הקהילה היהודית, ההיסטוריה היא הכלי החזק ביותר שלנו.

 

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1