מאז ה- 7 באוקטובר, נוכחנו לראות כיצד קבוצות סטודנטים פרו-פלסטיניות כמו ‘סטודנטים למען צדק בפלסטין’ (SJP) ברחבי צפון אמריקה ואירופה תומכות במתקפת הטרור של החמאס בטענה שמדובר “התנגדות”. כיום בשיא החוצפה והצביעות אותן קבוצות מפיצות שקרים שישראל מבצעת רצח עם מכוון בעזה. אך בעוד פעילותן נגד ישראל זכתה לחשיפה, תופעה אחרת נסתרת מעין הציבור: פרופסורים באותן אוניברסיטאות המצדיקים את מעשי הזוועה של החמאס ב- 7.10, ובאותה נשימה קוראים בגנות ישראל על אי עצירת המלחמה, על אף שזאת זכותה להגן על עצמה לפי החוק הבינלאומי ולהחזיר את חטופיה.

הפרופסור למשפטים באוניברסיטת קליפורניה, ד”ר חאלד אבו אל-פאדל, אמר בשידור חי ביוטיוב בערוץ של מכון אוסולי(ארגון אסלמי מסורתי) בתחילת השנה כי “כמה ממעשי הטבח הגרועים ביותר שבוצעו נגד פלסטינים בעזה הם על ידי חיילים הודים המשרתים בצבא הישראלי”. קודם כל, לא קיימת שום ראייה או תיעוד כזה או אחר על הינדים שמשרתים בצה”ל, לכן איני מבין מהיכן מגיעה טענה זו, אבל לא פחות מזה חשוב להדגיש: ישראל לא ביצעה ולא מבצעת שום טבח בעזה. טבח הוא אירוע של הרג אנשים שאינם מעורבים בפעולות איבה או חסרי הגנה, ומשמש בדרך כלל לתיאור הרג ממוקד של אזרחים בהמוניהם על ידי קבוצה חמושה. בניגוד לטענות כלפי ישראל על טבח, המטרות של ישראל כבר מתחילת המלחמה התמקדו בחיסול התשתית הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס ושחרור החטופים שחמאס חטף במתקפת הטרור הרצחנית של ה-7.10, שכללה טבח של 1,200 ישראלים, בניהם משפחות, ילדים, תינוקות נשים וקשישים יהודים ועוד תושבי מדינות שונות. אחד הדברים שד”ר חאלד אבו אל-פאדל לא מזכיר הוא שמתוך 1,200 האנשים שמחבלי החמאס רצחו ב- 7.10, נכללים גם 24 ערבים(19 מהם בדואים) וישנם 9 בדואים שנחטפו על ידי החמאס, אך כנראה שערבים-ישראלים שנרצחים על ידי ארגון טרור אינם מעניינים אותו.

מהחוף המזרחי של ארה”ב, ישנה נורה עריקאת, עורכת דין לזכויות אדם ופרופסור באוניברסיטת ראטגרס בניו ג’רזי, שהאקטיביזם והכתיבה שלה מבוססים על מחיקה היסטורית של הזהות וההיסטוריה היהודית  בארץ ישראל, על אף שקיימות ראיות רבות לנוכחות יהודית בארץ ישראל. ב- 7.10 נורה הצדיקה את מתקפת הטרור של החמאס ואת חטיפת הישראלים בטענה שמדובר בטקטיקה צבאית ושזו תגובה לגיטימית למצור של ישראל. בתור מומחית משפטית נורה צריכה לדעת שהמונח הנכון הינו למקרה של עזה הוא סגר ולא מצור, כיוון שזאת פעולה צבאית לגיטימית למניעת כניסת או יציאת כלי שיט מאזור חוף, על מנת לפגוע בתשתית הצבאית של אומת אויב. הסגר הימי על עזה החל ב- 2009, לאחר שיותר מ-5,000 רקטות ופצצות מרגמה נורו על ישראל מעזה בין 2005 לינואר 2009. מעבר לכך, צוות חקירה של האו”ם בשנת 2011 קבע כי המצור של ישראל על רצועת עזה “חוקי ושיישומו עמד בדרישות המשפט הבינלאומי”.

אותם פרופסורים למשפטים ועשרות אחרים טוענים שישראל מבצעת רצח עם שיטתי בפלסטינים, אבל תמונת המצב שונה לגמרי. “רצח עם” מציין מחיקה פיזית מלאה או חלקית של קבוצת יעד בהתבסס על זהותה. לישראל אין שאיפה למטרה כזו בעזה, כפי שהוכח גם בפסיקת בית המשפט הבינלאומי בהאג. המלחמה מכוונת אך ורק כנגד החמאס, ארגון הדוגל בחיסול מדינת ישראל והשמדת היהודים, זה רצח עם! יותר מזה לפי ראזי חאמד, בכיר בחמאס, הם מתכוונים לבצע מתקפות טרור כמו ה- 7.10 שוב ושוב עד שישראל תושמד. חוץ מישראל גם ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, יפן ובריטניה סיווגו כולן את חמאס כארגון טרור.

המונח “רצח עם” היה ישים רק אם היה מאמץ מכוון לחסל את כל האוכלוסייה הפלסטינית. אובדן של חיי בלתי מעורבים הוא בהחלט מצער ביותר, אבל בפועל היחס בין הרוגים פלסטינים למחבלי חמאס עומד על 1:2. זה היחס הכי טוב שמדינה מערבית הצליחה להשיג בכל מלחמה בהיסטוריה ובכלל זה מתעצם לאור העובדה שלחמאס מספר לא מבוטל של 30,000 מחבלים שמסתתרים בין האוכלוסייה האזרחית.

כפי שציינה הד”ר למשפטים גלית רג’ואן בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, מדינת ישראל הזהירה פלסטינים בעזה להתפנות דרומית מאזורי הלחימה למרות חמאס איימו עליהם להישאר כיוון שהם רוצים להגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל. מה-7 לאוקטובר ועד לכניסה הקרקעית של צה”ל לעזה ב- 26 לאוקטובר, צה”ל ביקש מתושבי עזה להתפנות מבתיהם על ידי פליירים, טלפונים ופתח להם מעברים הומניטריים שבהמשך החמאס חסם אותם ופגע בעזתים שניסו לעבור בהם. גם את הסיוע ההומניטרי, שבתחילה הגיע ממצרים עם רשות מישראל והיום כבר מגיע גם מישראל, גונב החמאס מהעזתים בשביל להמשיך להאכיל את מכונת הטרור המשומנת שלו. לא שמעתי אף לא מילת ביקורת אחת על השימוש הציני שעושה החמאס בתושביו מאותם פרופסורים, כנראה לא באמת אכפת מפלסטינים כפי שהם מתיימרים להראות.

האירוניה היא שתחומי ההתמחות של נורה עריקאת וד”ר חאלד אבו אל-פאדל הם זכויות אדם ומשפט אסלאמי, אולם נראה כי אין להם שום הגינות לדווח ולסקר את המלחמה העכשווית כהווייתה, על ידי התעלמות מהעובדות הכי חשובות: חמאס הם אלה שהפרו את הפסקת האש עם ישראל ב-7 לאוקטובר, חמאס ביצע בישראלים פשעים כנגד האנושות בצורה דומה לדאעש אם לא יותר חמור, חמאס משתמש באזרחי עזה ובשתיות אזרחיות, בניהם בתי חולים, בתי ספר ומסגדים כתשתית טרור, מדובר על עוד הפרות מני רבות של הדין הבינלאומי. גם לפי חוקי האסלאם, אסור לפגוע בנשים וילדים וקשישים, איסור שהחמאס עצמו הפר ותיעד בגאווה ברשתות החברתיות.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1