ב- 15 לנובמבר השתתפתי בדיון בזום של ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, שעסק בהשכלה הגבוהה בתקופת המלחמה. במהלך הוועדה, אחד הנושאים המרכזיים היה התמיכה של סטודנטים בקמפוסים ישראליים במתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס.

בעוד שחברי הכנסת אחמד טיבי ממפלגת תע”ל וחבר הכנסת איימן עודה ממפלגת חד”ש נכחו ודיברו בוועדה על כך שהם נגד המתקפה של חמאס ב-7.10, היה להם לא פחות חשוב לבטא את רצונם להביא להורדת הלהבות בחברה הישראלית בתקופת המלחמה, כמו גם להביע את חוסר שביעות רצונם מ”הרדיפה חסרת התקדים אחרי סטודנטים ערבים”. אולם בעודם מגנים את מתקפת הטרור ותומכיה, אותם פוליטיקאים שוכחים את ההיסטוריה העשירה של התבטאויותיהם, עוד לפני מלחמת “חרבות ברזל”.

בשנת 2012 ועדת האתיקה נזפה בח”כ טיבי על נאומו ב”יום השהיד הפלסטיני” ברמאללה, בו אמר:

“אין ערך נעלה יותר מאשר השהאדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור… ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר וברכות לשהידים שלנו ושלכם בקו הירוק. אלה שהכובש רצה שיכנו אותם מחבלים, בעוד שאנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלו שמתו למען המולד”.

בשנת 2001, הוא הטיל את האשמה של חטיפת חיילי צה”ל בהר דב על ידי החזבאללה על מדינת ישראל. לדבריו, “ההתנגדות הלבנונית נאלצה לחטוף את החיילים, לאור דרך המחשבה של ההנהגה הישראלית וטמטומה”.

ואיך לא, כמו תמיד בשביל לנסות לייצר סימטריה מאולצת בדיון, ח”כ טיבי סיפר בוועדה על מקרה במכללת נתניה, בו סטודנטים ערבים הותקפו על ידי סטודנטים יהודים. היה זה ניסיון נוסף של ח”כ טיבי להפוך את הצד האלים לקורבן. למעשה, תושבי נתניה השכנים למעונות הסטודנטים סובלים כבר שנים מהעוינות של הסטודנטים הערבים במכללה.

לאחר השבת השחורה של ה-7.10, כשכל תושבי המדינה שרויים במתח ובחרדה קיומית, אותם סטודנטים שוב השמיעו מוזיקה בערבית בווליום גבוה בשבת ליד בית הכנסת ואף השליכו ביצים על המתפללים. תושבי השכונה לא הצליחו לשתוק יותר אל מול האיום הזה, יצאו להפגין ודרשו את הרחקתם של אותם סטודנטים.

גם איימן עודה טען בוועדה שהוא נגד תמיכת סטודנטים בחמאס. הוא קרא לקירוב לבבות ולהרגעת הרוחות, אבל שכח לציין באיזה צד הוא תומך. ב-2013 הוא פרסם מאמר ששיבח את מנהיג חזבאללה חסן נסראללה, כי הוא רואה בו “מופת של נאמנות והקרבה”, אשר” הציג מודל התנגדות ייחודי“. גם בתוך ישראל הוא מביע סולידריות עם הטרור. באוקטובר 2016 ח”כ איימן עודה ביקר בכלא את רב המחבלים מרואן ברגותי. על אותו ביקור כתב עודה כי “יצאתי משיחה עם מנהיג הדומה לי בדעותיו הפוליטיות”.

הטענה שמדובר במקרתיזם נגד סטודנטים ערבים, הוכחה כלא נכונה. כבר מאות תלונות הוגשו נגד סטודנטים ערבים וגם כמה יהודים שתמכו במעשי הטבח הנוראיים ב-7.10.

ברוח המפקדים של עודה וטיבי, גם התאים הסטודנטיאליים של חד”ש ובל”ד מהללים מחבלים. אשתקד במהלך הפגנה באוניברסיטת תל אביב, סטודנטים בתאים אלה קראו לתמיכה באינתיפאדה. הם כינו את חברי גוב האריות “קדושים”, למרות שמדובר בארגון טרור. קריאותיהם נועדו לכבד את המחבלים, ואותם סטודנטים ערבים הצהירו כי ימשיכו להילחם ב”כיבוש” לזכרם של המחבלים ההרוגים. בתחילת חודש אוקטובר 2022 מחבלי ארגון גוב האריות רצחו מספר אזרחים ישראלים חפים מפשע והרגו שני חיילים ישראלים.

עד כמה שאותם חברי כנסת ערבים ניסו לפמפם שמדובר בסגירת חשבונות ובמקרתיזם נגד האוכלוסייה הערבית והסטודנטים הערבים בפרט, גם שר החינוך יואב קיש אמר: “אזרחי ישראל הערבים הם שותפים לנו במלחמה בטרור הנוראי של חמאס דאע”ש. לעשות מההסתה כאילו כל המגזר הערבי שם – זה יהיה שקר”. בשביל אותם 30% מהסטודנטים בישראל שגויסו למילואים, ומגנים על כל אזרחי המדינה, יהודים וערבים, זאת תהיה יריקה בפרצוף אם אותם סטודנטים תומכי טרור לא יושעו ויסולקו ממוסדות הלימוד שלהם.

דווקא לאחר שנודע שחברי הכנסת עודה וטיבי צפו בסרט הזוועות של דובר צה”ל שמתעד את מעשי הטבח הנוראיים של החמאס ב-7.11 והביעו זעזוע – חשוב ביותר שאותם חברי כנסת, שבמשך שנים מסיתים כנגד מדינת ישראל, ייקחו אחריות על דבריהם ויתנערו מהם, ולא רק ידברו גבוהה גבוהה על חשיבות המרקם החברתי בין יהודים לערבים בארץ.

 

נכתב על ידי תום יוחאי, מנהל הקמפוסים של קאמרה בקמפוס בישראל.

 

פורסם במקור בזמן ישראל

 

 

 

 

 

 

 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1