ירושלים, ישראל – בתגובה לזינוק מטריד באנטישמיות ומידע שגוי במוסדות אקדמיים, CAMERA on Campus בישראל משיקה את הקמפיין השנתי ‘חשיפת שבוע האפרטהייד’ הרביעי שלה.

“יוזמה אסטרטגית זו נועדה לצייד את הסטודנטים בכלים להתמודד עם טענות מופרכות על ישראל והקהילה היהודית”, אמרת מנהלת התוכן והקמפיינים של CAMERA on Campus, סשה צ’רניאק.

הקמפיין, שמיועד ל “שבוע האפרטהייד הישראלי” הידוע לשמצה שנערך על ידי התאים הסטודנטיאליים של “סטודנטםים למען צדק בפלסטין” (Students for Justice in Palestine) בארה”ב וקבוצות פרו-פלסטיניות (PalSocs) באוניברסיטאות בבריטניה. בעוד שאין מקבילה ל”שבוע האפרטהייד הישראלי” בקמפוסים בישראל, ה”אקטיביזם” של תאי סטודנטים הקשורים לחד”ש ובל”ד מכילים דמיון וטענות תעמולה המופצות על ידי PalSocs ו-SJP.

אותן קבוצות אנטי-ציוניות בחו”ל, דוגלות בצעדים קיצוניים כמו טיהור אתני של יהודים בישראל, ופוגעות באווירה הסטודנטיאלית של חיי הקמפוס.

“אפילו לפני ה-7 באוקטובר, היינו עדים לעלייה מדאיגה באנטישמיות העולמית”, אמרה האלי שפיגל, הנשיאה של CAMERA on Campus. “על פי מחקר שנערך על ידי יהודים בקמפוס והקונגרס היהודי העולמי שפורסם בספטמבר 2023, 57% מהסטודנטים היהודים שנשאלו דיווחו שהיו עדים או חוו תקרית אנטישמית, בין אם בקמפוס ובין אם במרחב הציבורי”.

מדלן פריס, עמיתתת CAMERA באוניברסיטה העברית בירושלים אמרה, “לאחר שלמדתי בבריטניה ובקנדה לפני שהגעתי לישראל, ראיתי קבוצות סטודנטים אנטי-ציוניות עושות מונופול על דיונים על הסכסוך הערבי-ישראלי ומנסות להשתיק יהודים uקולות פרו-ישראליים. קמפיין “חשיפת שבוע האפרטהייד” של CAMERA on Campus הוא חיוני להגנה על האנושיות, ההיסטוריה והזכות שלנו להגדרה עצמית במולדתנו. אסור לנו לשתוק לעולם”.

הקמפיין של CAMERA שם דגש על העצמה של סטודנטים עם מידע מדויק וחשיפת קבוצות מלאות שנאה הפועלות בגבולות הקמפוס.

הסטודנטים ישתתפו באופן פעיל בקמפיין של CAMERA על ידי:

  • שיתוף התוכן של CAMERA on Campus ישראל במדיה החברתית
  • שימוש בהאשטאג #ApartheidWeekExposed
  • הצטרפות לעמיתים וחברי קואליציה שעושים דוכנים בקמפוסים ומצוידים בפליירים הזמינים באתר הקמפיין: apartheidweekexposed.org.il

המנהל של CAMERA on Campus בישראל, תום יוחאי, אופטימי לגבי עתיד העמידה על ישראל ואומר: “קמפיין ‘חשיפת שבוע האפרטהייד’ נותן מידע לישראלים על המאבק שעמו מתמודדים סטודנטים בארה”ב ובבריטניה ביום-יום. זה גם נותן לנו השראה לשתף פעולה עם החברים והמשפחה שלנו בחו”ל כדי לשתף את האמת”.

כאשר CAMERA on Campus בישראל לוקחת את ההובלה בניהול שיח מושכל ובונה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הקמפיין של ‘חשיפת שבוע האפרטהייד’ מתגלה כפלטפורמה חיונית לחקר האמת ולהכרת סביבת הקמפוסים בחו”ל.

# # #

על CAMERA on Campus

CAMERA on Campus ישראל הוא ארגון א-פוליטי וא-מפלגתי המחויב לקידום דיווחים וידיעות כנים ומדויקים על ישראל באוניברסיטאות. באמצעות תכניות חינוכיות, משאבי מידע וקמפיינים, CAMERA on Campus בישראל שואפת לטפח שיח מושכל ובונה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ליצירת קשר
תום יוחאי
מנהל CAMERA on Campus בישראל
tom@camera.org
 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1