מתקפת הטרור הנוראית של החמאס ב-07.10, הביאה עמה תגובות רבות של תמיכה בטרור בקרב סטודנטים בקמפוסים ישראלים. אולם, לצערנו התופעה המגונה הזאת לא פסחה גם על חברי סגל בקמפוסים ישראלים שהצדיקו את מתקפת הטרור של חמאס.

פרופסור נורית פלד-אלחנן, חברת סגל במכללת דוד ילין, פרסמה ב-7 באוקטובר הודעה מתסיסה בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה, שמצדיקה את מתקפת הטרור של חמאס שגבתה את חייהם של כ-1,200 ישראלים והביאה לחטיפתם של כ-243 חטופים. כך לשון ההודעה: “הפתעה! גם להם נמאס לפעמים”.

על אף ההצדקה של הפסקת העסקתה של פרופסור פלד, דבריה המקוממים לא הגיעו בוואקום. במשך שנים היא פועלת בפנים גלויות נגד מדינת ישראל מתוכה ומבחוץ.

במהלך הפגנה לציון יום השנה למבצע עופרת יצוקה (2009-2008), היא אמרה: “כל התכונות המבחילות שמייחס העולם האנטישמי ליהודים מתקיימות במנהיגי מדינת ישראל: תרמית, הונאה, רצח ילדים ובצע כסף”. לא מדובר בהצהרות של מנהיגי חמאס או הפלגים האנטישמים במערב, אלא במרצה שלימדה כבר מאות אם לא אלפי סטודנטים וסטודנטיות ישראלים, שרובם שירתו בצה”ל ושמרו גם עליה.

פרופ’ פלד מילאה תפקיד מרכזי כאחת ממייסדי ארגון “טריבונל ראסל” ב-2009, ארגון שהוקם בספרד, המנסה לגנות ולבייש בפומבי את ישראל ולסווג אותה כמדינת אפרטהייד. הארגון גם פועל לבחינת “פשעי מלחמה” לכאורה על ידי ישראל ותיאום משטים לעזה.

פלד אלחנן מביעה באופן עקבי תמיכה בסרבנות מצפונית ומשמיצה שוב ושוב את חיילי צה”ל. היא כתבה ב-2010 כי חיילי צה”ל מצטיירים “כרוצחים חסרי לב, חסרי מצפון, חסרי דעה”. ההפך הוא נכון. ישראל מנסה למנוע פגיעה בחיי אדם במאמצים רבים, ולעיתים על חשבון האינטרסים הביטחוניים שלה. דוגמה לכך היא הנוהל הצה”לי “הקש בגג“. מעבר לכך, לצה”ל יש דרישות מכל חייליו לשמור על טוהר הנשק. גם במלחמת חרבות ברזל צה”ל נאמן לאותה דוקטרינה של צמצום פגיעה בבלתי מעורבים.

ב-2010 היא הצהירה על כוונתה להתאבל ב”יום הנכבה”, “על הדם המותר, על ההרג המבורך, על הסיפור הציוני השקרי שעליו חונכתי ועל הסיפור הפלסטיני הדרוס שאסור לבטא”. אם פרופ’ פלד הייתה יודעת על מה מצוין יום הנכבה, היא הייתה מגלה שהמילה משמשת פלסטינים רבים כדי לתאר את הקמתה של מדינת ישראל.

הצהרות אלו נאמרו בין השנים 2009 ל-2010, במהלכן כיהנה פרופ’ פלד בתפקיד רשמי בדירקטוריון “שוברים שתיקה”.

שוברים שתיקה הוא ארגון לא ממשלתי ישראלי הממומן ברובו על ידי אירופה, המוקדש לדמוניזציה של צה”ל עם האשמות שווא על “פשעי מלחמה”.

חברים בדירקטוריון שוברים שתיקה, דוגלים בחרם ובסנקציות בינלאומיות נגד ישראל. לכן אין זה מפתיע שלפי העיתונאי והחוקר בן דרור ימיני, “לא רק ש’שוברים שתיקה הם חלק מתנועת ה-BDS הם הפכו להיות פניה של תנועת החרם על ישראל”.

פרופסור פלד הביעה תמיכה בעצומות רבות הדוגלות בחרם נגד ישראל. ב-2015 לדבריה “הגיע הזמן שגם האזרח הקטן ידע שיש מחיר לכיבוש ויצא נגדו. איך שלא מסתכלים החרם יעשה רק טוב לכולנו”.

אולם פרופסור פלד ועוד תומכי BDS שוכחים שבאחת הפעמים היחידות שקמפיין ה-BDS אכן צלח, הוא גרם לנזק לפלסטינים באיו”ש; כשמפעל “סודה סטרים” הועבר משטחי יהודה ושומרון לאזור הנגב, ועקב כך פוטרו עשרות עובדים פלסטינים. לפלד זה כנראה גם לא מפריע שתנועת ה-BDS קוראים גם לחרם אקדמי על אוניברסיטאות ישראליות; פעולה שתפגע גם בעשרות אלפי סטודנטים ערבים באוניברסיטאות בארץ.

על אף המהלך המבורך של הפסקת העסקתה של פרופסור פלד, השאלה האמיתית היא למה היה צריך לחכות עד עכשיו בשביל הצעד הזה. עם כל האמרות והפעילויות הנוראיות של פרופסור נורית פלד אלחנן נגד מדינת ישראל ותושביה, הייתה יפה שנה אחת קודם להשעות אותה מכל מוסד לימודים.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1