תנועת Sunrise (Sunrise Movement) הינה קבוצת צעירים המוקדשת לעצירת שינויי האקלים הנגרמים על ידי אדם. יש לארגון מעל ל-400 סניפים שמרביתם נמצאים בארצות הברית. אחד התאים הפוליטיים של הארגון שמיקומו בוושינגטון הבירה (“D.C. chapter”) הודיע ב- 20 באוקטובר בטוויטר כי הוא מסרב להשתתף בעצרת זכויות ההצבעה בוושינגטון, .בגלל הכללת ארגונים יהודיים עם רמות שונות של תמיכה בציונות

רק כמה ימים לאחר התקרית, Sunrise D.C הוציאו הודעת הבהרה לגבי פעולות החרם שלהם על שלושת הארגונים היהודים שמביעים תמיכה בישראל. אולם הבעיה האמיתית היא לא ההתנצלות הצבועה שלהם, אלא המשך אימוץ הנרטיב השקרי כנגד הציונות. ההתנגדות שלהם לציונות הינה בעצמה עמדה אנטישמית כיוון שזו פגיעה במיליוני יהודים בתוך ומחוץ לישראל  ומחיקת הזהות האתנית שלהם.

אך לפי ממצאי ארכיאולוגים, כתבי עת, דתות שונות וחוקרים, מקום הולדתו של העם היהודי הוא ארץ ישראל. שם נחקק חלק עיקרי מתולדותיה הארוכות של האומה; שם נוצרה זהותו התרבותית, הדתית והלאומית; ושם, נוכחותה הפיזית נשמרה לאורך מאות שנים. במהלך שנות הגלות הרבות, העם היהודי מעולם לא ניתק ולא שכח את הקשר שלו עם הארץ. עם הקמת מדינת ישראל ב-1948 חודשה העצמאות היהודית, שאבדה 2,000 שנה קודם לכן. אזי אי אפשר להשכיח את הקשר בין העם היהודי ברחבי העולם למדינת ישראל.

באשר להאשמה כלפי ישראל, אחרי שהכריזה על ארגונים פלסטיניים הקשורים ל”חזית העממית” כארגוני טרור, רק כדי שישראל תוכל בקלות להפסיק את הפעילות שלהם, הם גם שוכחים לציין שהחזית העממית לשחרור פלסטין מוסיפה לפגע באזרחים ישראלים רבים במתקפות טרור כבר עשורים. דה פקטו, המחבלים המקושרים עם ארגון הטרור אחראים לכמה מהפיגועים הגדולים והקשים ביותר שבוצעו כלפי ישראל. מכל הסיבות האלה, הוכרזה “החזית” כארגון טרור על ידי מדינות רבות בעולם, וביניהן האיחוד האירופי, ארה”ב, קנדה ועוד. בין פעולות הטרור המזוויעות האלה היה את הרצח המתועב בבני משפחת פוגל בשנת 2011 בו נרצחו 5 מבני המשפחה, ההורים – אהוד ורות, ושלושה מילדיהם הקטנים – יואב (בין 11), אלעד (בן 4) והדס (תינוקת בת 3 חודשים) זכרם לברכה. בשנת 2019, מטען חבלה שהוטמן בסמוך למעיין בו בילתה משפחה ישראלית בבנימין, הביא לרציחתה של הנערה רנה שנרב זכרונה לברכה ולפציעת אביה ואחיה.

עצם העובדה שארגון בכסות “ליברלית” קורא להחרים יהודים רק על רקע הזדהותם עם המדינה היהודית, משמעה אנטישמיות ואפליה שהייתה צריכה להיעקר מהעולם מזמן. האירוניה או העצבות שבדבר, היא שאפילו בהודעות הגינוי של הסניפים האחרים של Sunrise Movement ובהודעת ההבהרה של D.C. chapter אין אף לא שמץ של חרטה או התפכחות לנוכח העובדות הלא מדויקות בעליל שנכתבו על ישראל.

פורסם במקור בזמן ישראל

 נכתב על ידי יועץ קמפוסים של קארמה ישראל 2021-2022. תום יוחאי.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1