בוסטון, מסצ’וסטס – ב-1 בנובמבר 2022, CAMERA תשיק את החידוש האחרון של מסע הפרסום שלה Mizrahi Stories שזכה לשבחים רבים, שיתפרש על פני כל חודש מורשת עדות המזרח.

“כאשר CAMERA השיקה לראשונה את Mizrahi Stories בנובמבר 2019, המאמצים שלנו התרכזו ביצירת מרחבים עבור סטודנטים יהודים ממוצא מזרחי בקמפוסים של האוניברסיטאות לדבר בחופשיות על זהותם, התרבות, השפה, המסורת והקשר שלהם לישראל”, אמרה מנהלת תכנית הקמפוסים והיחסים האסטרטגיים של CAMERA, הלי שפיגל.

“שלוש שנים מאוחר יותר, הקמפיין שלנו התפתח להרבה יותר. השקענו רבות ביצירת יוזמות חינוכיות עשירות המעודדות תלמידים לתבוע את ילידיותם למזרח התיכון, להכיר בקשר רב השנים שלהם לישראל ולהכיר את ההיסטוריה העתיקה והעכשווית של המזרח התיכון”, המשיכה שפיגל.

יהודים מזרחים הם צאצאים של קהילות יהודיות באגן הים התיכון, במערב ובמרכז אסיה ובתת היבשת ההודית. רבים חיו ברציפות באזורים אלה מאז העת העתיקה ורובם בילו מאות שנים תחת שלטון מוסלמי.

המאמצים של CAMERA השנה כוללים הרחבה מאסיבית של mizrahistories.com. לראשונה, האתר יכלול פרופילים מלאים של 12 קהילות מזרחיות מרכזיות מרחבי אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.

שיפורים אלה הופיעו באמצעות שותפויות שיתופיות עם ארגוני הסברה מזרחיים וספרדים, כולל JIMENA, HARIFA, SAMi, ברית הקהילה הספרדית והמכון לחוויה יהודית.

הקמפיין השנה יכלול גם סיורי שמע עם דמויות מזרחיות וספרדיות, כולל משפיענים, אקדמאים ואנשי מקצוע בקמפוסים של מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית, קנדה, בריטניה וישראל. “אני ממש נרגשת לשתף פעולה עם CAMERA הסמסטר הזה כדי להדגיש קולות חשובים מהקהילה היהודית המזרחית”, אמרה אביגיל דרוויש, נשיאת המועדוןUCL Friends for Israel ועמיתת CAMERA בקולג’ האוניברסיטאי לונדון.

“מתן חשבונות ממקור ראשון לסטודנטים, הרצאות ממומחים ברמה עולמית והדרכה ממשפיעים הוא היבט אינטגרלי של הקמפיין שלנו. אירועים אישיים הם רק דרך אחת שבה אנו משקיעים בסטודנטים”, אמרה סשה צ’רניאק, מנהלת התוכן והקמפיינים של CAMERA בקמפוס.

“אתה צריך להבין את היחסים הילידיים שלך עם הארץ”, אמר חן מזיג, עמית בכיר ומייסד שותף של מכון תל אביב, בשיחה עם סטודנטים לתואר ראשון ב-UCLA ב-25 באוקטובר 2022.

“השפה העברית, התרבות היהודית, מוצאת את מקורותיה בארץ ישראל. היא, ותמיד תהיה, המולדת הילידית של העם היהודי. זה מה שמאחד את יהודי תימן, יהודי תוניסיה, יהודי פולין, יהודי אמריקה ויהודי עיראק… סיפור המוצא שלנו התחיל במזרח התיכון, והזהות שלנו קשורה באופן בל יינתק לארץ ישראל”, המשיך מזיג.

הקמפיין “סיפורי מזרחי” מעודד גם תלמידים להתייחס לתעמולה שמפיצים אנטי-ציונים המציגים את מזרחים כ”יהודים ערבים”, תוך השמצה של המדינה היהודית היחידה בעולם ודוחפים אג’נדה אנטישמית. עמית באוניברסיטה העברית. 

הקמפיין ” Mizrahi Stories” מעודד גם סטודנטים להתייחס לתעמולה שמפיצים אנטי-ציונים המציגים את המזרחים כ”יהודים ערבים”, תוך השמצה של המדינה היהודית היחידה בעולם ודוחפים אג’נדה אנטישמית. “על ידי שלילת סיפורי יהדות המזרח התיכון וצפון אפריקה, קבוצות כמו Students for Justice in Palestine, Jewish Voice for Peace, and If Not Now    מתארות את ישראל כמאמץ קולוניאליסטי אירופאי, ומערערות את הציונות כהיבט חיוני של הזהות היהודית”, אמרה תמר איקן, עמיתת CAMERA באוניברסיטה העברית.

ב-1948, למעלה מ-800,000 יהודים מזרחים הפכו לפליטים במהלך ואחרי מלחמת העצמאות של ישראל ממדינות ברחבי אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, כולל מצרים, מרוקו, תוניסיה, סוריה, אלג’יריה, לוב, לבנון ועיראק. הסיפורים והמורשת שלהם לא זכו להכרה הראויה.

“למרבה הצער, הקשיים שיהודים מזרחים כמו סבי וסבתי התגברו עליהם לאחר שאולצו לצאת ממדינות מולדתם קיבלו לא פעם התעלמות, במיוחד כיום בקמפוסים של מכללות ואוניברסיטאות”, אמר אלכס אדהוט, עמית CAMERA באוניברסיטת דיוק בשנים 2022-2023.

“הסניפים של Students for Justice in Palestine דחפו את השמועה הערמומית שישראל היא פרויקט של מתנחלים-קולוניאליים. ההאשמות חסרות הבסיס שלהם מנוגדות לחלוטין למורשת היהודית הסורית [בת אלפי השנים] שלי… אנחנו ילידי המזרח התיכון – פשוט כמשמעו”, אמר סול חכים, חבר מועצת המנהלים של קבוצת הקואליציה של CAMERA בקמפוס  באוניברסיטת בינגהמטון (BUZO).

ההיסטוריה היהודית המזרחית מסבכת את סיפור הקורבנות הפלסטיני, שבו רק ערבים פלסטינים סבלו איכשהו כפליטים במהלך השנים הראשונות של הסכסוך הערבי-ישראלי. למעשה, פליטים יהודים ממדינות בעלות רוב ערבי עלו על הפליטים הפלסטינים. כתוצאה מכך, רוב האוכלוסייה היהודית בישראל היא מזרחית.

הקמפיין הוא הזדמנות ייחודית לסטודנטים בעלי מוצא יהודי מזרחי לעניין את חבריהם בתרבות ובמסורות.

“הפוסטים של #Mizrahistories שלי עודדו אנשים לברר על המורשת היהודית ההודית שלי. לרובם לא היה הרבה ידע מוקדם עלינו”, אמרה ג’סמין סן, שותפה של CAMERA בקמפוס בבריטניה .

“תמיד התרכזנו בפיתוח משאבים נגישים ומקיפים; זו תמיד משימה מאתגרת. הודות למאמצים גדולים של צוות המחקר שלנו בקמפוס והשותפים שלנו, שתרמו חומר מקור ראשוני ומשני יקר מפז, אנו גאים להרחיב את היקף הקמפיין כדי לכסות קהילות נוספות במידה שלא נראתה כמותה”, אמרה מנהלת הקמפוס הבינלאומי של CAMERA. אביבה רוזנשיין.

“זו זכות לעבוד עם הרבה ארגונים מדהימים בקמפיין פורץ דרך להעלאת קולות מזרחיים. אנו מזמינים את כולם לעקוב אחר #MizrahiStories באינסטגרם, פייסבוק וטוויטר ולחקור את mizrahistories.com, שם אפשר למצוא הרבה תוכן חינוכי, מידע על אירועים קרובים ודרכים להיות מעורבות עם השותפים שלנו”, אמרה רוזנשיין.

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1