מוקדם יותר השנה, סניף סטודנטיאלי של J Street U של אוניברסיטת מיאמי שיתף פוסט באינסטגרם על מסאפר יטא, אזור בשטח C של הגדה המערבית בשליטה אזרחית וצבאית ישראלית.

הפוסט של הקבוצה מקדם את הנרטיב שממשלת ישראל “מבצעת פינוי המוני של קהילות פלסטיניות” במסאפר יטא, קמפיין ש-J Street  החל לקדם רבות בינואר האחרון.

מסאפר יטא הוא אזור בדרום הר חברון; מדבר חסר מים ואדמה לעיבוד.

בעוד שהאזור הוגדר כשטח ירי רק בתחילת שנות ה-80 על ידי שר החקלאות דאז (ולאחר מכן ראש הממשלה) אריאל שרון, חקירה יסודית של בג”ץ טענה כי לא היו יישובי קבע לפני שינוי הייעוד של האזור לפעולות צבאיות.

יתרה מזאת, ארגון Freedom House נוגד את הטענה שפסיקת בית המשפט העליון בישראל מתיישבת עם האינטרסים של ממשלת ישראל וקבע, “בית המשפט העליון [של ישראל] שיחק היסטורית תפקיד מכריע בהגנה על קבוצות מיעוט וביטול החלטות של הממשלה והפרלמנט כאשר הם מאיימים על זכויות האדם”.

הראיות שהוצגו כדי לאשש זאת כוללות צילומי אוויר שסופקו על ידי צבא ההגנה לישראל ומחקר אתנוגרפי שנערך על ידי האנתרופולוג הישראלי יעקב חבקוק שגם הגיע למסקנה כי לא קיימים יישובי  קבע באזור.

העובדות מראות: כל אדמות המדינה המיועדות לשימוש צבאי, כולל מסאפר יטא, לא כללו יישובי קבע במשך יותר ממאה שנה, אפילו תחת הכיבוש הירדני והשלטון העות’מאני.

ראיות כאלה מפריכות את התביעה שהטילו פלסטינים, שבאופן מעניין החלו לנקוט בצעדים משפטיים רק ב-1997 – למעלה מ-17 שנים מהרגע שבו החלה העקירה לכאורה מבתיהם.

אמנם נכון שחלק מהערבים שומרים על אורח חיים נוודים ועשויים להשתמש באדמות עונתיות או למטרות חקלאיות, אבל זה לא מונע מממשלת ישראל לשנות ייעוד אזורים שבתחום שיפוטה למטרות צבאיות, וגם לא מהווה פינוי לא חוקי כמו ש  J Street באוניברסיטת מיאמי מרמזים בפוסט שלהם.

לפני פסיקת בית המשפט, הפלסטינים דחו הצעה שהייתה מאפשרת להם לעבד את האדמה בסופי שבוע ובחגים יהודיים, כשהצבא לא עורך תרגילים.

J Street גם משמיטים את העובדה שלרבים מה”תושבים” הפלסטינים הללו יש בתי קבע בכפר מסאפר יטא הסמוך כמו גם בכפרים אחרים.

לפיכך, הטענה שממשלת ישראל מפעילה פינוי בלתי חוקי של פלסטינים במסאפר יטא היא מטעה וחמורה.

J Street באוניברסיטת מיאמי צריכים להציג מצבים עם מידע מדויק והקשר מספיק. לסטודנטים באותו קמפוס מגיע הרבה יותר טוב מזה. אם סטודנטים מעוניינים לשמוע את האמת בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-ערבי, עליהם למצוא מקורות מכובדים בקמפוס ומחוצה לו כגון CAMERA ו- Students Supporting Israel.

הסניף הסטודטיאלי של J Street באוניברסיטת מיאמי סירב להגיב.

 

For English press here

 

 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1