יש מגמה מטרידה בקמפוסים של המכללות והאוניברסיטאות: בכל פעם שמתארגן בקמפוס אירוע שחוגג זהות יהודית או ישראלית. קבוצות סטודנטים אנטי-ציוניות כמו סטודנטים למען צדק בפלסטין (SJP) מתעללות מילולית ומתעללות בפומבי בסטודנטים ציונים ודוברים אורחים, מאשימות אותם ב”טיהור אתני”, “קולוניאליזם” ו”אפרטהייד”.

נראה שזה לא משנה ל-SJP שהאמרות העייפות האלה הוכחו כשקריות. הבוז שלהם ליהודים ולמדינה היהודית היחידה בעולם מאפיל על הזדמנויות להיגיון ודיאלוג.

ב-20 באפריל, כשחברת הפרלמנט הישראלי, מיכל קולטר-וונש, ביקרה ב-NYU כדי לדבר על אנטישמיות, חברי סניף SJP ב-NYU כתבו “ציונים לא מוזמנים” בגיר במקום האירוע, הם חילקו עלונים הקוראים לציונות “פרויקט גזעני של מתנחלים-קולוניאלייםהסתערו על החדר, ושיבשו את האירוע לפני שמנהל בית ספר למשפטים של NYU התערב וגינה את “הווטו של קוראי קיראות הביניים” בניגוד למדיניות NYU.

באוניברסיטת בוסטון (BU), שבה יש לנו את האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר מכל אוניברסיטה פרטית במדינה, SJP באוניברסיטה עוסק באותן טקטיקות מעוררות גינוי.

בחודש שעבר השתתפה SJP מאוניברסיטת בוסטון ב”שבוע האפרטהייד הישראלי”. קמפיין ערמומי שסטודנטים SJP קידמו. בין ה-20 ל-24 במרץ, SJP ב-BU ערכה סדרה של אירועים שעשו דמוניזציה ל”ציונים”, משרוקית כלבים המשמשת לעתים קרובות לסירוגין עם “יהודים” ו”ישראלים”. הקבוצה גם פרסמה פוסטים רבים באינסטגרם המתארים את מדינת ישראל כמבצעת אלימות חסרת טעם נגד פלסטינים. זה, כמובן, שקרי.

ב-20 במרץ, SJP באוניברסיטת בוסטון אירחה את סומאיה עוואד, סוציאליסטית פלסטינית שהייתה חברה מייסדת של SJP במכללת וויליאמס.

במהלך שיחתה, טענה עוואד כי “כל התמיכה הזו שאנו רואים בין ארה”ב וישראל אינה נוגעת למלחמה באנטישמיות… אלא בכסף”. עוואד גם טענה כי ישראל הזרימה מיליוני דולרים לקמפוסים של מכללות כדי “להפיץ תעמולה”. זו תגובה לא שונה מהציוץ האנטישמי של חברת הקונגרס אילהאן עומר משנת 2019, הטוען כי תמיכת ארה”ב בישראל נקנית ומשולמת על ידי אייפא”ק.

לעוואד, כמו לעומר, אין הסתייגות מלדחוף אמירות אנטישמיות מסוכנות המתארות את היהודים כמרושעים ותאבי כוח. זוהי טקטיקה נפוצה בקרב אנטי-ציונים הטוענים לעתים קרובות שהם “ביקורתיים כלפי ישראל”. הוצאת דיבה זו הייתה כבר קיימת ב”פרוטוקולים של זקני ציון”, טקסט אנטישמי מפוברק שפורסם לראשונה בתחילת המאה ה- 20.

בנוסף, עוואד הביעה בעבר תמיכה במפגינים אלימים. במרץ 2018 פרסמה עוואד בפייסבוק את תמיכתה במחאת “צעדות השיבה”, בה התקרבו 30,000 פלסטינים לגבול ישראל-עזה. צעדות השיבה אורגנו על ידי חמאס, ארגון טרור השולט ברצועת עזה מאז 2007. לפי חדשות ynet, התפתחו הפרות סדר שאילצו את כוחות צה”ל לאבטח את הגבול ולפזר את ההמון האלים. רוב העזתים שמתו במהלך המהומות זוהו כפעילי טרור, כולל שניים מכוח העילית של חמאס.

במרץ 2021 פרסמה עוואד מאמר שבו נטען כי אנטי-ציונות אינה משתווה לאנטישמיות. עוואד משווה מנהיגים ציוניים לנאצים ופשיסטים אחרים בימינו, וטוענת כי “הצביון הקולוניאלי של הציונות עוזר להסביר מדוע מנהיגיה, בעבר ובהווה, יישרו קו עם דמויות ימין קיצוני ואנטישמיות באלימות: מהנאצים בשנות ה-30 ועד ויקטור אורבן או ז’איר. בולסונארו היום”. השוואה בין יהודים לקבוצת האנשים שרצחה אותנו באופן שיטתי אינו מדויק ומפחית ממשמעות השואה ומהסבל ההיסטורי של עמנו. זה גם הוגן להזכיר שהשוואות כאלה נחשבות לאנטישמיות על ידי כוח המשימה הבינלאומי לזיכרון השואה.

יומיים לאחר מכן, SJP ב-BU אירח את ראשיד חאלידי, פרופסור ללימודי ערבים מודרניים באוניברסיטת קולומביה, הידוע בהצהרות אנטישמיות. בינואר 2017, במהלך ראיון לתחנת הרדיו הציבורית WBEZ בשיקגו, הוא התייחס ליהודים בצוות המעבר של טראמפ, “האנשים האלה שורצים בצוות המעבר של טראמפ; האנשים האלה הולכים לתקוף את הממשלה שלנו…” השימוש בשפה המשמשת לעתים קרובות כדי לדון במזיקים או במחלות על יהודים דומה באופן מטריד לתעמולה הנאצית המשמשת להצדקת הרדיפה וההשמדה ההמונית של יהודים.

בנובמבר 2020, ראשיד השתתף בראיון וירטואלי עם האגודה לפעילות סטודנטים למען פלסטין (ASAP). שם הכחיש לחלוטין את הקשר של העם היהודי לארץ ישראל. בראיון הוא קבע, “זה לא בין שני עמים ילידים… העם הפלסטיני הוא האוכלוסייה הילידית של המדינה. התנועה הציונית הביאה מאירופה אנשים שהיו להם זיקה דתית לפלסטין, אנשים שיכולים לטעון לזיקה לפלסטין, אנשים שראו עצמם כאירופאים”. מדובר על התעלמות מהנוכחות היהודית העקבית בישראל ב-4,000 השנים האחרונות או מכך שרוב הישראלים הם ממוצא מזרח תיכוני וצפון אפריקאי.

חלידי הוא גם תומך מובהק בקמפיין החרם, ההשקעה והסנקציות (BDS), שהוקם על ידי ארגון המקדם חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על כל מי שיש לו קשרים עם מדינת ישראל. לפי הליגה נגד השמצה, “תומכי ה-BDS וקמפיינים העוסקים ברטוריקה אנטישמית, כולל האשמות על כוח יהודי, נאמנות כפולה ואשמה יהודית/ישראלית לנושאים ומשברים שאינם קשורים”.

בשנת 2016, ראשיד חאלידי הוביל עצומה ל-BDS שנחתמה על ידי 40 פרופסורים אחרים מקולומביה, ודחקה באוניברסיטת קולומביה “להתפטר מחברות ש’מספקות, מנציחות ומרוויחות ממערכת שהכניעה את העם הפלסטיני”.

ל-SJP יש היסטוריה ארוכה של ביצוע מעשי הפחדה כלפי סטודנטים יהודים וישראלים בקמפוס של BU. בדצמבר 2021, SJP כתבו “יחי האינתיפאדה” על הסלע היווני של BU בקמפוס המרכזי, ביטוי נפוץ לקריאה לאלימות נגד יהודים. קבוצת הסטודנטים מחתה גם על פסגת הקרן הלאומית היהודית (JNF) בבוסטון בנובמבר 2022, והניפה שלטים שקוראים ל”פלסטין חופשית מהנהר לים” – – ביטוי שמשמעותו קורא להשמדת מדינת ישראל.

SJP ב-BU ניסו גם לסגור את פורום ירושלים: עיר השינוי בהנחיית מרכז אלי ויזל למדעי היהדות, המחלקה לדת והתכנית לארכיאולוגיה בשיתוף רשות העתיקות בנובמבר האחרון כדי לדכא היסטוריה יהודית והקשר של העם היהודי לישראל. התייחסתי לטענות המגוחכות והשמצות של BU SJP במאמר שפורסם לפני מספר חודשים.

שבוע האפרטהייד השנה הגיע לאחר שסטודנט ב- BU פרסם מאמר בעיתון הסטודנטים של BU, The Daily Free Press, ב-15 במרץ.

במאמר, הסטודנט המעיט בקיצוניות והאנטישמיות הבוטה ב”פרויקט המיפוי”, אתר אינטרנט שנוצר על ידי תומכי הקמפיין האנטישמי של BDS. אתר האינטרנט קורא לפרק “ישויות מקומיות” שלדעתם “מחוללות הרס”. למרות שהאתר מכוון לבתי ספר יהודיים, לעמותות יהודיות ואוניברסיטאות (כולל BU), המחבר הודה בקביעות השגויות של פרויקט המיפוי.

לדוגמה, המאמר מסלף עובדות על הציונות, התנועה היהודית להגדרה עצמית, עם טענות של קולוניאליזם של מתנחלים ומכחיש את העדויות המוחצות לכך שיש קורלציה בין אנטי-ציונות ואנטישמיות.

הדיבור כסטודנט יהודי ופרו-ישראלי הופך למאתגר יותר ויותר. מחקר של Alums for Campus Fairness סקר 75 אוניברסיטאות בשנים 2017 עד 2022 וגילה שמתוך 195 כתבות חדשותיות על ישראל ברחבי הקמפוסים הללו, רק 18 היו חיוביות. יתרה מזאת, אותו דוח מצא פער משמעותי בין מספר המאמרים שהציגו את ישראל באופן שלילי לעומת חיובי. וגרוע מכך, מערכות העיתונים תומכים בקמפיין ה-BDS ומורידות מאמרים פרו-ישראלי.

למה זה קורה? בעיקר בגלל שמלעיזים מקדמים באופן שקרי את מותג שנאת היהודים שלהם במסווה של צדק חברתי.

משיבוש אירועים עם דוברים ישראלים, כפי שהיה במקרה ב-NYU, לחרם זעל פרופסורים וקורסים ישראלים באוניברסיטת שיקגו, ועד להאדרת רצח יהודים כ”אינתיפאדה” או “התנגדות, כפי שעשו BU SJP ; באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית, כולל אוניברסיטת בוסטון, נכשלו באופן שגרתי בגינוי האנטישמיות הבוטה שהפגינו סטודנטים ב- SJP ומתנגדים אחרים בקמפוס.

הנשיא הזמני של אוניברסיטת בוסטון, קנת פרימן וההנהלה שלו חייבים לנקוט בפעולה כדי להפוך את הזרם נגד שנאת יהודים שממשיכה להתבטא בקצב מדאיג שבו אנטי-ציונים ממשיכים לדחוף את סדר היום השונא שלהם.

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1