בבוקר של ה-27 באוקטובר ערכו התאים הסטודנטיאליים של חד”ש ובל”ד באוניברסיטת תל אביב הפגנת תמיכה בארגון הטרור גוב האריות. קבוצה מיליטנטית פלסטינית שהייתה אחראית לפיגועי ירי רבים בישראל, והפכה פופולרית מאוד בקרב צעירים פלסטינים בגדה המערבית מאז הופעתה באוגוסט.

במהלך ההפגנה, נראו חברי חד”ש ובל”ד קוראים לתמיכה ב”אינתיפאדה“. הם כינו את חברי גוב האריות “קדושים”. קריאותיהם נועדו לכבד את המחבלים, ואותם סטודנטים ערבים הצהירו כי ימשיכו להילחם ב”כיבוש” לזכרם של המחבלים ההרוגים.

גוב האריות רצח מספר אזרחים ישראלים חפים מפשע והרג שני חיילים צעירים במהלך שבוע אחד, בתחילת אוקטובר. אחד מהקורבנות הללו היה סמל ראשון עידו ברוך, בן 21.

סטודנטים אלה, שהם ישראלים, אינם מבינים שהגנה על גוב האריות ותמיכה באלימות כזו מערערת ומביאה לדה-לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל. סוג זה של אקטיביזם בקמפוס באוניברסיטה מסית לאלימות ותומך בטרור.

חד”ש, היא מפלגה פוליטית, עם תאים סטודנטיאליים באוניברסיטאות בישראל. לפי המכון הישראלי לדמוקרטיה מפלגות חד”ש ובל”ד דוגלות ברפורמות ספציפיות כמו פתרון שתי המדינות ו”מדינה לכלל אזרחיה”, ושיפור חוקי זכויות האזרח עבור האוכלוסייה הערבית בישראל. האבסורד הוא שתוך כדי ששתי המפלגות משתמשות בטרמינולוגיה המקשרת דמוקרטיה וחירות אזרחית, ובכל זאת חברי הכנסת שלהן מהללים טרוריסטים.

המחאה נוצרה בהשראת דבריה של חברת הכנסת חד”ש-תע”ל, עאידה תומא-סלימאן. לאחר הלווייתם של חמישה מאנשי גוב האריות במהלך פשיטה של ​​צה”ל, כתבה תומא-סלימאן בעמוד הפייסבוק שלה, “שכם נפרדת היום מהשהידים שלנו”. למרות היותה חברת כנסת ישראלית, תומא-סלימאן האדירה באופן פעיל את הטרור על ידי אמירות כאלה. אותם סטודנטים צריכים להתבייש בנציגי הציבור שלהם שתומכים בטרור ובשפיכת דם של ישראלים. במקום להסכים עם עאידה תומא-סלימאן, סטודנטים אלה היו צריכים לגנות את הרטוריקה מלאת השנאה שלה.

ההצהרה של תומא-סלימאן על מות קדושים לכאורה מדגישה נושא נפוץ המופיע ללא הרף בתקופות של טרור בישראל. לרשות הפלסטינית יש אפילו קרן לשהידים, המשלמת קצבאות חודשיות במזומן לבני משפחה שלמחבלים, שקרוביהם נפצעים או נכלאים בגלל ביצוע פיגועים נגד ישראלים.

אנשי חד”ש במהלך ההפגנה טענו כי קריאות אינתיפאדה וניצחון עזבו את העיר שכם. האינתיפאדה השנייה, שהחלה בשנת 2000, הייתה גל רב-שנתי של פיגועי טרור פלסטינים שפגעו ורצחו אזרחים יהודים באוטובוסים, במסעדות ובמועדונים. סטודנטים אלה קראו בעד אלימות רדיקלית על ידי שימוש בביטוי הזה. כמו כן, קראו התלמידים כי ימשיכו בדרכו של השאהיד. האם הרעיון הזה של הקרבה אלימה וקדושת מחבלים קיצונית הסלים לקהל הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב? מאז תחילת הפופולריות של גוב האריות, מנהלי אוניברסיטת תל אביב עשו מעט כדי להתייחס להפגנות סטודנטים התומכים בקבוצה זו.

מתי הנשיא פורת יפרסם הצהרה או תגובה למעשים הנתעבים של אותם סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב התומכים בטרור? במהלך השבוע הזה התא הסטודטיאלי של חד”ש באוניברסיטת תל אביב קיים הופעה של תומך BDS, הראפר האנטי-ישראלי, תאמר נפאר ביום שלישי, 29.11. נפאר התבטא בעבר בקול על תמיכתו ב-BDS ובקיץ האחרון הופעתו המתוכננת בעיר עכו בוטלה בשל מחאה ציבורית. לא ניתן לצפות מהסטודנטים להרגיש בנוח להגיע לקמפוס ולשבת עם חברים לכיתה שתומכים במחבלים. חופש הביטוי הוא זכות לכל אדם באוניברסיטה, אבל כאשר חופש הביטוי מסית לקנאות ואלימות, לא ניתן לסבול רטוריקה מסוג זה.

מרים בלום היא עמיתת קאמרה בקמפוס בישראל בשנים 2022-2023 באוניברסיטת תל אביב.

 

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1