כאשר הסניף של מוסלמים האמריקאים למען פלסטין (AMP) בניו ג’רזי, הכריז על תוכניות לארח כנס שכותרתו “לשחרר את פלסטין: הזמן הוא עכשיו” באוניברסיטת ראטגרס, ניוארק, אוניברסיטה גדולה הלומדים בה למעלה מ-12,000 סטודנטים; היה חשוב לתעד ולחשוף את האנטישמיות העקשנית בה דוגלים באופן לא מתנצל על ידי דוברים כמו טאהר הרצאללה ונרדין קיסואני.

AMP הוא ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 2005 עם רקורד מדאיג של קידום אנטישמיות הן בתוך הקהילה האסלאמית ומחוצה לה. בפרט, AMP מקיימת מערכת יחסים קרובה עם Students for Justice in Palestine, והם חולקים אפילו מייסד שותף: חאתם בזיאן. בזיאן שיתף פעולה ודיבר באירועים שאירחה המועצה ליחסי אסלאם אמריקאים (CAIR). בעבר, CAIR הייה מעורבת והגנה על קרן ארץ הקודש, קבוצה שמייסדיה הורשעו ונידונו למאסר בכלא פדרלי אמריקאי בגין העברת מיליוני דולרים לארגון הטרור חמאס ב-2008.

לפי ארגון ,NGO-Monitor המנתר פעילויות וקשרים של עמותות לארגוני טרור, AMP תקפו את מדינת ישראל עם מספר אימרות “כולל טענות של ‘אפרטהייד’, ‘טיהור אתני’, ‘רצח עם’, ‘ענישה קולקטיבית’, ‘ייהוד’ ו’קולוניזציה’, AMP גם פתחו בקמפיין פומבי למען ‘זכות השיבה’ הפלסטינית, קמפיין הקורא למעשה להשמדת ישראל”.

הדוברים המרכזיים בכנס AMP בניו ג’רזי הפגינו איפוק מועט. גילויי האנטישמיות הגלויים שלהם הנסתרים תחת “התארגנות פוליטית” ממוקדת ביהודים ובמדינת ישראל, ולעתים קרובות גם באותה נשימה.

לדוגמה, הרצלה טען כי למועצות ליחסי קהילה יהודית (JCRC) שהגיעו לחברי הקהילה האסלאמית לאחר 11 בספטמבר כדי להילחם באיסלאמופוביה, היו מניעים נסתרים, כלומר לדכא את התמיכה בעניין הפלסטיני.

“אתם יודעים, אחת מהאסטרטגיות של קבוצות ציוניות בארה”ב באותה תקופה הייתה ניצול החולשה הזו, של העמדה החלשה הזו על ידי פנייה לארגונים מוסלמים ואמרה:

היי, אתם יודעים מה? אנחנו ערבים עבורך. אנחנו נעמוד בשבילך. אנחנו נעזור לכם לבנות את המסגד שלכם בכל עיר שתרצו. אנחנו נמליץ על זה למועצת העיר.

הרצלה, כמובן, לא מספק ראיות לטענות אלו. הוא אינו מציין את השמות לכאורה של המעורבים או אפילו את מיקומו כביכול של ה-JCRC הזה.

הרצלה גם ציין כי “ציונים [נמצאים] כאן בקהל. אתם יודעים, הם ערמומיים… זה מסוג הדברים שהם עושים! אתם יודעים, אתה מדבר על אנשים שעוסקים בסוג כזה של דברים במשך עשרות שנים. הליגה נגד השמצה (ADL), זה ארגון ציוני! ADL הוא ארגון ציוני?”

נראה שהרצאלה מצייר את האב טיפוס המכוער של היהודי הערמומי והמתעתע, טקטיקה נפוצה המזכירה את התעמולה הנאצית והסובייטית ובדרך כלל מופעלת על ידי אנטי-ציונים.

“הנאצים השליכו את חטאיהם על היהודים: הם שאפו לטוהר הגזע הארי תוך האשמת יהודים בגזענות. הם היו אשמים ברצח עם ובפשעים נתעבים נגד האנושות תוך שהם האשימו יהודים כפושעים ורוצחים. הם שיקרו, השמיצו, הסיתו וכבשו את היהודים בערמומיות תוך האשמת יהודים בהתנהגויות אלו. הם פעלו בזדוניות שהשתלטה וחיסלה חיים של יהודים תוך האשמת יהודים בהסתננות לגוף כמו טפילים”.

ה”אתיקה להתארגנות למען פלסטין” המוצעת על ידי הרצאלה נסובה סביב הטענה; יהודים וישראל הם רמאים, מרושעים ומניפולטיביים ולכן ראויים לחרמות, לשון הרע וצנזורה.

אם לא די בכך, הרצאלה גם הגן על הטרור הפלסטיני כ”זכות שניתנה על ידי האל”

לקראת סוף הפגישה הוא ציין כי:

“…הם גורמים לנו להיראות כמו טרוריסטים אם אנחנו נלחמים בחזרה, אם אנחנו זורקים אבן או מתנגדים. זו זכות שניתנה על ידי האל”.

כצפוי, הרצאלה אינו מתאמץ לגנות את הצורות הנפוצות של “התנגדות”, מונח שהפך לשם נרדף לטרור נגד ישראלים, כולל אזרחים. זה לא במקרה, זו גישה שאושרה לחלוטין על ידי הרשות הפלסטינית.

בשנת 2012 פרסם משרד ההסברה של הרשות הפלסטינית ספר המורה לפלסטינים להימנע משימוש במונחים “טרור” ו”פיגוע התאבדות”, בטענה כי עליהם להתייחס לאירועים כאלה כ”התנגדות” ו”מבצעי שהידים“.

דבריו של הרצאלה בזים במיוחד לאור פיגוע טרור שהתרחש יום קודם לכן, בו הרג פלסטיני בן חמש עשרה שבעה ישראלים בבית כנסת בירושלים.

הפיגוע נחגג ברמאללה ובג’נין. אפילו בכירים ברשות הפלסטינית כמו אתא אבו רמיילה, המשמש כמזכיר סניף פתח בג’נין, ראו את הפיגוע הנורא כ”מבצע הרואי”.

בפגישה הבאה שלהם, “ניווט בקמפוס התארגנות ולחצים ציוניים”, דחו הדוברים מוחמד הבה ונרדין קיסואני את הביקורת שקיבלו על כך שהם מכוונים ודוחקים סטודנטים יהודים ברחבי אוניברסיטת העיר ניו יורק (CUNY).

במיוחד נרדין הפגינה זלזול בגלוי להגדרת העבודה של כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה (IHRA) לאנטישמיות, שאמנם אינה מחייבת, אך מספקת דוגמאות מקיפות שיסווגו חלק ניכר מה”אקטיביזם” של חברי CUNY4Palestine, Students for Justice in Palestine and Within Our Lifetime כאנטישמי.

“… כשניסיתי להביס את IHRA… ההגדרה של האנטישמיות בכל CUNY… הם לקחו פרסומות של הפנים שלי… והעלו אותן בסטורי באינסטגרם של אנשים ובפייסבוק…”

נראה כי נרדין והאבה מעדיפים הגדרה של אנטישמיות שאינה מגנה את ההשוואות התכופות שלהם בין ישראלים לנאצים, התמקדות בלתי פוסקת בסטודנטים וארגונים יהודים בקמפוס ועצרות הקוראות “לעשות גלובליזצה אינתיפאדה” – קריאה לרצח יהודים היא כאנטישמיות.

למרות העדויות המוחצות לאנטישמיות הרדיקלית שלה, קיסואני התקרבנה, וקבעה כי:

“הם השתמשו בתיאורים גזעניים והאשמות שווא של אנטישמיות כדי להשמיץ אותי, כולל למצוא תמונות שלי בעצרות. שלט אחד שהם הרימו היה עם הביטוי ‘מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית’, שאותה הם תייגו כהתבטאות אנטישמית…”

פעם אחר פעם השתמשו התבטאות זו על ידי ארגוני טרור כמו חמאס במהלך עצרותיהם, מכבסת מילים לקריאה לרצח עם יהודי.

קיסואני ממשיך לדבר על סטודנט יהודי שספג הטרדות אנטישמיות מצד קבוצות אנטי-ציוניות וסטודנטים בקמפוס.

קיסואני מתייחסת לרפאלה גונץ, סטודנטית ליברלית, פמיניסטית ויהודיה, שלמדה בפקולטה למשפטים של CUNY במשך סמסטר אחד ונשרה בגלל הטרדות של סטודנטים אנטי-ציוניים.

זה מדאיג מאוד שראטגרס ניוארק יציעו לארח ועידה שתציג ביודעין דוברים עם רקורד של קידום שנאת יהודים.

אנו קוראים לקנצלרית ננסי קנטור, לנשיא ג’ונתן הולוואי, לסגל ולסטודנטים ברחבי מערכת אוניברסיטת ראטגרס לגנות את ההתבטאויות השפלות של קיסואני והרצאלה ולהרחיק את עצמם   מ-AMP, ארגון עם היסטוריה של קידום אנטישמיות.

נכתב על ידי, אהרון גורן, יועץ קמפוסים בקאמרה בקמפוס.

For English press here

 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1