“לכל הסטודנטים, במיוחד אלה מקהילות מודרות ופגיעות, יש זכות להרגיש בטוחים וברוכים הבאים בקמפוס האוניברסיטת נורת’איסטרן”.

אגודת הסטודנטים של נורת’איסטרן (SGA) לא יכלה לומר זאת טוב יותר: כל הסטודנטים, לא משנה הרקע הגזעי, האתני, הדתי או הסוציו-אקונומי שלהם, ראויים לקמפוס חם, פתוח ונוח.

עם זאת, רק 300 מילים לתוך החלטת הסנאט FA-21-103 – הקוראת להגברת השקיפות ממחלקת המשטרה של אוניברסיטת נורת’איסטרן (NUPD), בין שאר התנאים – ה-SGA מציין באופן ספציפי את השתתפותה של NUPD “…בתוכנית אימונים צבאית (המכונה “החלפה קטלנית”) עם צבא ההגנה הישראלי”.

מדוע ה-SGA של נורת’איסטרן חשו צורך לכלול את האזכור הזה של ישראל, בנפרד מהדיון שלהם בסוגיות של NUPD באופן רחב יותר, לא רק לא ברור, אלא בוטה מבליט את ישראל כגורם להתנהלות פסולה לכאורה של NUPD.

SGA כתבו את החלטת הסנאט FA-21-103 מתוך מחשבה על “קהילות שוליות ופגיעות”. והם צדקו בכך: יותר מדי סטודנטים טוענים ש-NUPD עוצרת סטודנטים בעלי צבע עור כהה ללא הצדקה, מונעת מהם גישה לבניינים ומטילה ספק במעמדם של סטודנטים כחברים בקהילת אוניברסיטת נורת’איסטרן. לגזענות אין מקום בקמפוס של Northeastern או בכל מקום אחר.

אבל ההשלכה שההאשמות הללו קשורות לישראל היא אבסורדית.

מה שה-SGA מכנה כ”החלפה הקטלנית” (קמפיין אנטישמי שהחל על ידי הארגון הבעייתי ביותר Jewish Voice for Peace) הוא אוסף של תכניות הכשרה משותפות בין משטרת ארה”ב ומשטרת ישראל בהן לומדים השוטרים טכניקות של מיגור הסלמה ואיסוף מודיעין. תכניות אלה כוללות דרכים לשיבוש אותות המפעילות פצצות המועברות בטלפון, כיצד לזהות תערובות כימיות ייחודיות משאריות חומר נפץ וכיצד לזהות מאפיינים משותפים בין אידיאולוגיות טרור. האימונים אינם כרוכים בעבודת שטח, מה שאומר שמשטרת ארה”ב ומשטרת ישראל אינן מתרגלות טיפול בחשודים. במקום זאת, הן עורכות כנסים, הפגנות ודיונים.

ברור שתוכניות אלה מנותקות לחלוטין מהפרופיל הגזעי לכאורה של NUPD כלפי סטודנטים. הגזענות בארצות הברית קדמה לכל סוג של יוזמות אכיפת חוק אמריקאיות-ישראליות, והאשמתם של האחרונים בקודמים מסווה את המקורות האמיתיים של אי-שוויון גזעני.

על ידי שימת דגש על אי-הסלמה ומניעה, הכשרה של ארה”ב-ישראל מגלמת ומעודדת שיטות שיטור פרוגרסיביות יחסית. ההחלטה של ה-SGA לאחד את התוכניות הללו עם הגזענות הבוטה היא מוטעית במקרה הטוב וזדונית במקרה הרע.

ובכל זאת, ה-SGA הולך צעד קדימה: תוכניות משטרה משותפות של ארה”ב וישראל דומות לאימון אכיפת חוק עם “כוח צבאי”, הם אומרים.

כמו התפיסה שהכשרות משותפות תורמות לגזענות לכאורה של NUPD, טענה זו שגויה בעליל ומטעה להפליא. ראשית, NUPD נפגשה עם המשטרה הישראלית, לא עם הצבא הישראלי. שנית, NUPD נפגשה גם עם המשטרה הפלסטינית, יחד עם עוד מומחי אבטחה, מנתחי מודיעין ועיתונאים, כפי שרשויות אכיפת החוק עושות בדרך כלל בהדרכות משותפות לארה”ב-ישראל. ה-SGA בחרו להשמיט עובדה זו מהחלטתם. שלישית, האימונים של NUPD לא כללו תרגילים גופניים. הם דנו בעיקר בכשלים ביטחוניים ישראלים, מה למדו מהם רשויות החוק הישראליות וכיצד למנוע אירועים דומים בעתיד.

ה-SGA של Northeastern צריך לתקן את החלטת הסנאט FA-21-103 כדי להסיר את הרטוריקה האנטי-ישראלית הבלתי מושכלת והמטעה שלה. לתוכניות הכשרה משותפות של משטרת ארה”ב וישראל אין שום קשר לבעיות הנוכחיות של NUPD, בין אם מדובר בהאשמות על גזענות או מיליטריזציה, והאזכור שלהן אינו שייך להחלטה שמטרתה לטפל בנושאים דחופים שכאלה.

נכתב על ידי ג’ייק איגלברג, סטודנט באוניברסיטת נורת’איסטרן ועמית בתכנית קאמרה בקמפוס לשנים 2021-2022. תורגם ע”י מור ירושלמי.

Click here to read the article in English

 

 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1