עמיתת קאמרה 2019-2020 אורי רבינוביץ’

בתור סטודנטית באוניברסיטה העברית אני לא יכולה להישאר אדישה לסרטון השקרי של תא הסטודנטים חד”ש באוניברסיטה העברית. התא הפיץ בתחילת השבוע הקודם סרטון מסית הקורא להיאבק בחיילי צה”ל באוניברסיטה העברית, והנהלה מצידה רק ציינה כי: “הסרטון מציג שקרים”.

פרט לעובדה כי הסרטון מציג אירועים ועובדות באופן חד צדדי וממוסגר באופן שגוי ומטעה (לדוגמא, נאמר “2006: מצור יבשתי, ימי ואווירי על רצועת עזה”) לא הציגו בכלל את ההתנתקות מעזה שגררה הסלמה של רקטות, והסגר שהוטל היה עם עליית חמאס לשלטון, שאם לדייק בעובדות היה בשנת 2007 ולא ב-2006. בנוסף, בסרטון כתוב “1987: האינתיפאדה הראשונה, כשילדי האבנים התקוממו נגד הטנקים הציוניים,” ומעלים את העובדה כי האינתיפאדה כללה יותר מאשר פעולות התקוממות של “ילדי אבנים” – אינספור פיגועי ירי, דקירה, רימונים ומטעני נפץ. ואף לא נאמר שבאינתיפאדה השנייה ב-2002, באוניברסיטה עצמה היה פיגוע תופת שגבה את חייהם של 9 עובדי סגל וסטודנטים.

ישנו גם שימוש בתמונות של חיילים הלומדים בקמפוס, דבר המהווה פגיעה בפרטיותם של אותם חיילים אשר צולמו ללא ידיעתם. כך נכתב להנהלת האוניברסיטה מ”צעירי הליכוד” ו”תא לביא”. עקב כך, פרסם התא סרטון חדש – למעשה, אותו סרטון – כשפניהם של החיילים מטושטשים. הוא הוסיף לכך טקסט מתריס: את הפרצופים אפשר להעלים, את האמת והפשעים לא.

בנוסף, בסרטון נאמר מפורשות שחייבים להילחם בחיילי צה”ל והתמונות הברורות של חיילים במדים מהווה הסתה בוטה כנגד אותם החיילים. כך לדוגמא, חלק מההמצאות השקריות שהוצגו בסרטון: “מהמעונות זרקו אותי והחייל נהנה מחדרי”; “גג האוניברסיטה הפך לעמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה ועל צעיריה האמיצים”; “הנכבה נמשכת, נוכחת בכל יום – לא שכחנו ולא נשכח”.

גג האוניברסיטה מעולם לא היה עמדת צלפים שנועדה “לירות על עיסאוויה וצעיריה.” שיטוט קצר באתר חד”ש סותר טענה זו. מדובר בעמדת תצפית של משטרה על השכונה, ולא של צלפים כפי שנטען. נא לדייק בעובדות! לכן הססמא שלהם #מוסד_אקדמאי_לא_בסיס_צבאי שגויה מן היסוד.

תמונותיהם של החיילים והסטודנטים מלווים בכתוביות מדאיגות ביותר שכן הסרטון קורא להמשיך את “ההתנגדות״ של הפלסטינים כנגד הדיכוי של ישראל בכלל וכנגד חיילי מסלול חבצלות הלומדים באוניברסיטה אשר כביכול גרמו לכך שהסטודנטים הערבים “נזרקו” מהמעונות ושחיילי צבא ההגנה לישראל מכוונים את נשקם כלפיהם. טענות שקריות חסרות בסיס.

סטודנט משרת מילואים  פעיל מהאוניברסיטה העברית כתב בפייסבוק: “התחושות שאנחנו מרגישים בקמפוס בו אנו לומדים – יש לנו ממה לפחד מללבוש את המדים בשטחי המדינה עליה אנחנו מגנים. מצלמים אותנו, מסיתים נגדנו, וזה מתקבל על הדעת. וזה מה שנוטע את הקרקע, למרצה הבא שיגרש תלמיד לובש מדים משיעור או חס וחלילה לאירוע רצח החיילים הבא. כי לא נשכח שהטרור הגיע בעבר גם לקמפוס. ומי שלא פועל כנגד זה בשלב הזה, יישלם על כך בשלבים הבאים.”

גם הגברת אביבה רוזנשיין, מנהלת הקמפוסים הבינלאומית של הוועדה לדיוק בניתוח והסיקור התקשורתי במזרח התיכון (CAMERA) הגיבה לסרטון: “אוניברסיטה אמורה להיות מקום לסטודנטים ללמוד יחד בבטחה. במקום שהאוניברסיטה תהיה מקום בטוח , תא מפלגת חד”ש בעברית יוצר מתח רב. אף אחד, לא משנה אם הוא/היא חייל צה”ל או כל סטודנט אחר, לא אמור לפחד להיות מטרה בקמפוס שלהם/ן. התא מסית לאלימות פוטנציאלית ונחוץ מאד שיקבל נזיפה על כך ששמו סטודנטים אחרים בסכנת הטרדה או גרוע מכך.”

“כרגע הנחמה היחידה היא שלא חוזרים לקמפוס בזמן הקרוב ואף סטודנט לא ירגיש מאוים.”

ואילו את האוניברסיטה העברית זה לא כל כך מטריד, ומסרה תגובה : “האוניברסיטה העברית מאפשרת חופש ביטוי למגוון דעות והשקפות, ובלבד שאין מדובר בפעילות המהווה עבירה על החוק. בסרטון זה שהופץ ברשתות החברתיות, הוצגו קביעות שקריות כלפי האוניברסיטה – אף סטודנט ערבי לא ‘נזרק מהמעונות’ כדי ש’חיילים ייהנו בחדריהם’, ומעולם לא ‘הפך גג האוניברסיטה להיות עמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה וצעיריה’, ועוד. ככל שמישהו סבור שיש בסרטון זה או בחלקיו ביטוי להסתה או לעבירה על חוקי המדינה, עליו לפנות לגורמים הרלוונטיים האמונים על אכיפת החוק. הסרטון אינו מייצג את עמדת האוניברסיטה העברית והנהלתה, אלא אך ורק את עמדת תא חד”ש.”

בעקבות ההסתה, פנה חבר הכנסת אופיר סופר ליו”ר וועדת החינוך התרבות והספורט בבקשה לכנס דיון בנושא, ארגונים פרו-ישראלים הגישו תלונה במשטרה, ומאות סטודנטים באוניברסיטה חתמו על עצומה תחת הכותרת: “מחזירים את הביטחון לחיילים בקמפוס”. בתגובה, משטרת ישראל הודיעה שפתחה בחקירה.

נחכה ונראה, כרגע הנחמה היחידה היא שלא חוזרים לקמפוס בזמן הקרוב ואף סטודנט לא ירגיש מאוים. מאכזב מאוד שחיילים ששומרים עלינו במדינת ישראל, שהם חלק מצבא ההגנה לישראל לא ירגישו בטוחים באוניברסיטה במדינה שהם מגנים עליה. איפה האוניברסיטה שתקרא תיגר על הסתה ושקרים.

נכתבה על-ידי עמיתת קאמרה 2019-2020 אורי רבינוביץ.

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1