Photo: Israel Police/Wikimedia Commons

עמית קאמרה 2020-2021, ג’ושוע ביילנסון

בנובמבר, פרסם תא הסטודנטים הקול היהודי לשלום (JVP) בפיטסבורג עתירה לסיום כל שיתופי הפעולה בין משטרת פיטסבורג לישראל.

העתירה אמנם ממוסגרת כמאבק אנטי-גזעני למען צדק, אך המוקד האמיתי שלה הוא להאשים (באופן שגוי) את ישראל באכזריות המשטרתית באמריקה. העתירה מלאה בטענות כוזבות ומדגימה כי JVP לא מעוניין בדיאלוג אמיתי על ישראל או על הציונות, אלא מעוניין להפיץ קמפיינים מסיתים על בסיס סטראוטיפים אנטישמיים. כפי שטענה ריקי הולנדר מארגון CAMERA, “טענות גזעניות כאלה על כוח וכסף מעוררות עלילות דם עתיקות יומין נגד יהודים, ומזכירות במיוחד את ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’ שהאשימו יהודים שהשתמשו בעושרם ובהשפעתם כדי לתחמן ולשלוט על לא-יהודים”.

בעתירה האמורה נכתב כי “המשטרה בקהילותינו מאומנת להיות כוח צבאי כובש” וכי “הכשרות אלה קטלניות ואינן מוסריות”. באופן ספציפי, JVP מצביע על שלושה אימונים שהתרחשו בשלוש השנים האחרונות, שניים מהם היו סמינרים נגד טרור בהנחיית הליגה נגד השמצה (ADL).

באימונים אלה השתתפו מפקד המשטרה בפיטסבורג ועוזר מפקד המשטרה בשנים 2017 ו- 2018, לפי הסדר הנ”ל. האימון השלישי, שהתקיים בשנת 2019, היה הכשרה גדולה יותר בישראל בה השתתפו כמה קצינים.

בעתירה, JVP מטשטש לחלוטין את תוכן ההכשרות הללו. אפילו הלינק ש-JVP מספק כדי ליידע את הקוראים על ההכשרות ב-2019 מערער על הטענות חסרות הבסיס שלהם על הרוע הישראלי. הקישור מוביל לדיווח של העיתון “כרוניקל פיטסבורג היהודי” על הטיול, וטוען בין היתר, כי משטרת פיטסבורג ומשטרת ישראל דנו בטכניקות לתפקוד תחת לחץ ובמעורבות בקהילה. בנוסף, הם התייחסו למצוקה של יהודי התפוצות וכיצד ישראל עזרה ליהודים להתיישב מחדש לאחר שנמלטו מרדיפות. האם אלה השיעורים “הלא מוסריים והקטלניים” אליהם JVP מתייחס?

במהלך הטיול אמרו השוטרים האמריקנים כי “אנו רוצים שבתי הכנסת שלנו, הכנסיות שלנו, בתי הספר שלנו, יהיו מבני ציבור, פתוחים לקהילה ועם כניסה חופשית לאנשים להתפלל וללמוד.” השוטרים ביקרו ביד ושם וראו את ההשלכות ההרסניות של דה-הומניזציה ורדיפה של אוכלוסיות שלמות.

הקצינים  שיבחו את סדנאות הטיול. קצין אחד אמר כי ההרצאה על לחץ ובריאות הנפש של המשטרה הישראלית היא כנראה ההרצאה הטובה ביותר על כיצד להתמודד עם לחץ בתפקיד ששמע מזה שלושה עשורים.

“חשוב לזכור כי ענייני ישראל-פלסטין שונים לחלוטין מיחסי הפנים-קהילתיים האמריקאיים. השיטור והפעולות הצבאיות בישראל נועדו להגן על אזרחים מפני פיגועים רבים הנובעים מעזה והגדה המערבית – אין שום מרכיב גזעני ליחס של ישראל לפלסטינים בשטחים שבמחלוקת, כפי שטוען JVP”

ברור שלישראלים יש ניסיון רב ערך וידע רב להעניק – הזדמנות אדירה עבור משטרת פיטסבורג במיוחד, בהתחשב במתקפה האנטישמית של 27 באוקטובר 2018 על בית הכנסת “עץ החיים” בעיר.

שני האימונים האחרים ש-JVP התעמת מולם, התארחו על ידי ה- ADL. ה-ADL הגיב בעבר לטענות JVP והבהיר במאמר מ-20 ביולי 2020 כי “התוכנית שלנו אינה מספקת הכשרה טקטית או צבאית כלשהי”. המאמר מציין גם כי אמריקה צריכה להילחם בטרור הרבה יותר מבעבר, וכי ה- ADL “הבחין בהזדמנות לסייע לאכיפת החוק האמריקאית ללמוד כיצד למנוע ולהגיב לפיגועים מצד בעלי ניסיון במאבק בטרור במדינות דמוקרטיות”.

באימונים אלה לומדים שוטרים בכירים על כושר ההתאוששות של מדינה שנאבקה בפיגועים במשך עשרות שנים, וכיצד משטרת ישראל משתפת פעולה עם פלסטינים כדי להשיג את אמון הקהילה.

תמי גיליס, שהובילה רבות מההכשרות הללו וכתבה את המאמר של ה-ADL, מבקשת ש-JVP “היה יכול לראות את מפקד המשטרה הפלסטינית משתף אותנו באתגרים שלו בעבודה עם המשטרה הלאומית הישראלית וגאוותו להראות לנו את כנסיית המולד בבית לחם … “והשיחה האיתנה בין שני חברים, ראש עיריית כפר ערבי ומפקד המשטרה היהודי שלו, שממשיך לעבוד קשה כדי להשיג את אמון הקהילה”.

JVP אינו מכיר באף אחת מהראיות הללו או אף אחת מהעדויות הללו. למה? מכיוון שמטרתם היא פשוט לפגוע במוניטין של ישראל ותומכיה, בסביבות פרוגרסיביות (ומחוצה להם).

למען האמת, אין שום היגיון בלהאשים את ישראל באכזריות המשטרתית נגד מיעוטים או במיליטריזציה של המשטרה באמריקה. אמריקה, ומדינות ברחבי העולם, ידעו טענות (ומקרים אמיתיים) על התנהלות לא נכונה של המשטרה במשך עשרות שנים, הרבה לפני ששיתוף פעולה משטרתי עם ישראל התרחש.

אפילו ארגון ה-JVP הלאומי הודה בעצמו בסכנה של קישור בין האכזריות או המיליטריזציה של המשטרה האמריקאית לישראל, וניסה, ביוני, לסגת מהעלילות שלו. הקבוצה הזהירה כי “הוצאת שיתוף הפעולה המשטרתי מהקשרו מספקת מקור לאותם סטראוטיפים גזעניים ואנטישמיים”. ה-JVP של פיטסבורג צריך להישמע לאזהרות הארגון הלאומי שלו.

חשוב לזכור כי ענייני ישראל-פלסטין שונים לחלוטין מיחסי הפנים-קהילתיים האמריקאיים. השיטור והפעולות הצבאיות בישראל נועדו להגן על אזרחים מפני פיגועים רבים הנובעים מעזה והגדה המערבית – אין שום מרכיב גזעני ליחס של ישראל לפלסטינים בשטחים שבמחלוקת, כפי שטוען JVP. מחסומים, יחד עם אמצעי ביטחון אחרים, קיימים כדי להגן על ישראל מפני פיגועים.

ברור ש- JVP לא מעוניין בעובדות. לא אכפת להם משלומם של יהודים ברחבי העולם – הם רוצים רק לעשות דמוניזציה לישראל ולתומכיה בכל האמצעים הדרושים.

 

פורסם במקור באנגלית באתר: The Pitt News

נכתב באנגלית על-ידי עמית קאמרה 2020-2021 ג’ושוע ביילנסון. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1