עמיתת קאמרה 2019-2020 ג’אסטין מארי

מה שנראה כמאמץ אצילי לדון בהטיה באוניברסיטת סירקוזה הפך, באופן אירוני, לתרגיל מרושע, כשהשיחות הפכו לצייד מכשפות אנטישמי. כמה סטודנטים יצרו לאחרונה חשבונות אינסטגרם רבים, והזמינו סטודנטים וחברי סגל לפרסם סיפורים על אירועי הטיה בקמפוס. מי שמשתף את סיפוריו רשאי להישאר בעילום שם, אך זהות הסטודנטים והפרופסורים המואשמים בביצוע הטיה חשופים באופן מלא.

אחד הדפים הזהיר את העוקבים מחיפוש פרופסורים “ציוניים” בקמפוס, ונוקב בשמו של הפרופסור  ותוקף סטודנטים התומכים בו.

מרים אלמן, מרצה לענייני הסכסוך הישראלי-פלסטיני, לא הפרופסורית היהודייה היחידה שעובדת בסירקוזה, אך היא חוששת לומר שהיא ציונית. למרות שהיתה בחופשה בשנה האחרונה, היא מצטיירת על ידי הקמפיין בעמוד האינסטגרם כנבזית והקמפיין קורא לפטרה בגלל ציונותה ושירותה לשעבר בצבא ההגנה לישראל.

המסר לסטודנטים היהודים הוא ברור: וותרו על זהותכם, או ש”נבטל” אותכם. ביטוי של מקארתיזם טהור. עמודי האינסטגרם, למרבה האירוניה, מקדמים אג’נדה הכוללת מילים כמו “אחדות”, ומקבלים בסובלנות רק את אותם יהודים שמתעלמים מישראל ומציוניותם, שהיא לרוב מרכיב עיקרי באמונתם.

באופן אירוני, דפי האינסטגרם מקיימים אנטישמיות הארדקור בשליחת מיילים של שנאה למייל האוניברסיטה של אלמן. בעוד שהנהלת האוניברסיטה כבר כמה חודשים עובדת חזק על יחסי ציבור טובים שיראו את רגישותה לאפליה בקמפוס, הם נמנעים מלהגיב ליוזמת השנאה הזו.

הקבוצה היחידה המגנה את ההתקפות החברתיות-תקשורתיות על אלמן, ואת הסטודנטים היהודים התומכים בה, היא חב”ד – וכעת חבריה חשים את זעמו של ההמון והשנאה במדיה החברתית. חברי בית חב”ד נקראים “גזענים” ו”רוצחים”, וכדי לצאת להגנתה של אלמן, עכשיו קיבלתי איומי מוות והתקפות על זהותי הפרטית היהודית.

המדיה החברתית מציגה מבט שטחי של הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, ומחייבת בתוקף אנשים להיות אנטי-ישראלים כדי לתמוך בעם הפלסטיני. כמובן שהם היו מבינים את הסיטואציה טוב יותר (ואת אלמן) אם היו לוקחים את הקורסים שלה ולומדים יותר על מה שהיא מלמדת.

הם יתפלאו לגלות שהיא דווקא צוללת לעומק הסוגייה הפלסטינית של אופן הקמתה של ישראל וחוקרת את המורכבויות הרבות של הסכסוך. היא גם דנה בטענות וההסברים העומדים מאחורי תנועת ה- BDS. למעשה, גישתה של אלמן לנושא נעשתה בבחינת כל התמונה ושואפת לשמור על איזון בחומר הנלמד. אם ההוראה שלה מחזקת משהו, זו התפיסה שחינוך לא אמור לכוון לקידום אג’נדות, אלא להסבר.

“במדיה החברתית, מוצגת מבט שטחי של הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, ומחייבת בתוקף אנשים להיות אנטי-ישראלים כדי לתמוך בעם הפלסטיני.”

אבל יותר מדי סטודנטים מאוניברסיטת סירקוזה רק רוצים לקבל תוקף לדעותיהם הקדומות, ויותר מדיי חברי סגל עם אג’נדות דומות מוכנים לספק להם את זה. קמפיין האינסטגרם משקף את אי הסובלנות הערכית בקמפוס לעמדות אחרות המנוגדות לנקודת מבט שמאלית קיצונית.

דיונים פתוחים הם אסורים ואי הסכמות אינן קיימות. יש דה-לגיטימציה למי שאינו מסכים עם הדעה המובילה, ולכן אנו מותקפים תחת תווית שגויה כאנטי-ערביים כמו אלמן, וכמקדמים את הריגתם של פלסטינים.

שלושה בוגרים שיתפו כמה מהפוסטים הכי פוגעניים, אנטישמיים, הכוללים שידור חי בשם “Cuse Racists Getting Exposed” (“גזענים נחשפים”), בו הם מציגים ניצולי שואה יהודים כנאצים שעסקו ברצח עם של עצמם. שורה של סטראוטיפיים אנטישמיים מופעלים כאשר השידור מציג את הסכסוך הישראלי והפלסטיני עם סיפור עלילתי ביזארי ומלא קונספירציות של דיכוי אנשים עם צבע עור שחור וחום על ידי קולוניאליסטים לבנים.

המגמה מטרידה מכיוון שקהילה שלמה – היהודים – חשופה לפגיעה בחיי הקמפוס, ומורחקים מאחד הדיונים החשובים ביותר בקמפוסים אמריקאיים מודרניים. כדי להתקבל לקמפוס, יהודי צריך למחוק מחלק נכבד מזהותו.

זה נקרא אפליה, וזה בא מאנשים שמתעקשים בצורה עמוקה למגר חוסר סובלנות, שנאה ודעות קדומות מהחברה שלנו.

פורסם במקור באנגלית באתר: jns.org.

נכתב באנגלית על-ידי עמיתת קאמרה 2019-2020 ג’אסטין מארי. תורגם על-ידי אורי רבינוביץ.

.Click here to read the article in English

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1