המילה “קדוש מעונה” מעלה לעתים קרובות תמונות של דמויות היסטוריות כמו מרטין לותר קינג ג’וניור, אברהם לינקולן ואחרים שמתו במאבקם למען טובת הכלל.

עם זאת, לפי סטודנטים למען צדק בפלסטין (SJP) באוניברסיטת אוהיו סטייט (OSU), טרוריסטים שמנסים ומצליחים לרצוח יהודים חפים מפשע צריכים להצטרף לקבוצת גיבורים נערצת זו. ודיכוי הקולות היהודיים על ידי העיתון שלOSU , The Lantern, רק מוסיף לאופי המחריד של הפעולות האחרונות של SJP.

ב-30 ביוני פתחו מחבלים פלסטינים באש לעבר מתפללים יהודים בקבר יוסף, מקום קדוש המכבד את שלושת האבות. חטיבת חללי אל-אקצא, ארגון קיצוני פלסטיני, לקחה אחריות לפיגוע הנורא, שבו נפצעו שלושה ישראלים. ממשלות ארה”ב וישראל מכירות בקבוצה כארגון טרור, בשל ההיסטוריה הארוכה של פיגועי התאבדות ופגיעת רקטות נגד אזרחים ישראלים.

הפיגוע ב-30 ביוני היה רק אחד מכמה פעולות טרור שתוכננו על ידי מפקד הקבוצה, איברהים אל-נבולסי, שהפכו אותו למחבל מבוקש על ידי צה”ל.

ב-12 באוגוסט, התא של SJP ב-OSU ערכה הדלקת נרות  עם עצרת בפארק גודייל בקולומבוס, אוהיו. הקבוצה כיבדה “קדושים מעונים” פלסטינים שנפטרו לאחרונה, שנהרגו בסדרת תקיפות נגד מפקדי הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ומחבלים אחרים. בפרסומת של SJP לאירוע, הם הבטיחו לכבד את אל-נבולסי, שנהרג על ידי כוחות ישראליים (צה”ל מצא נשק וחומרי נפץ בביתו).

כדי להחמיר את המצב, The Lantern קידם את העצרת ימים לפני התרחשות האירוע, כולל פרסום הקריאה לפעולה של נשיא התא של  SJPב OSU לקהל הסטודנטים הגדול יותר להשתתף בעצרת. The Lantern גם פירסם את הטענה של SJP כי כל ההרוגים בפעולות הצבאיות האחרונות היו “אזרחים פלסטינים חפים מפשע” – תוך התעלמות מהעובדה שכמה מהם היו חמושים.

במקום, לכל הפחות, לבקש חוות דעת על הנושא הדו-צדדי הזה מסטודנטים יהודים בקמפוס, The Lantern פירסם את ההשקפה של SJP על התוקפנים הישראלים כ”מתנחלים קולוניאליסטים” האחראים למותם של אנשים “חפים מפשע”. יתרה מכך, בדו”ח The Lantern התייחס רשמית צה”ל בכותרת המטעה “כוחות הכיבוש הישראלי”.

במהלך העצרת עצמה, מלבד להערצה של חברי ארגון טרור מוכר בינלאומי, SJP מצא את הצורך להמשיך ולפנות לסטודנטים יהודים במדינת אוהיו על ידי פרסום סרטונים בעמוד האינסטגרם שלהם של משתתפי האירוע שצעקו, “מקולומבוס לעזה, התגייסו לאינתיפאדה.”

אינתיפאדה מתייחסת רק להתקפות אלימות נגד ישראלים על ידי ארגוני טרור פלסטיניים ומתומכיהן.

במהלך האינתיפאדה השנייה, שנמשכה בין השנים 2000-2005, טרוריסטים פלסטינים ביצעו פיגועים רבים נגד אזרחים. שכללו הפצצות של האוניברסיטה העברית בירושלים, בה נרצחו חמישה סטודנטים אמריקאים, מסעדת סבארו, שבה נרצחו שבעה ילדים ואזרח ותיק, ודיסקוטק הדולפינריום, שבו נרצחו 16 בני נוער. ארגוני טרור פלסטינים שתלו גם פצצות באוטובוסים ציבוריים – אחד מאירועים רבים מסוג זה היה הפיגוע באוטובוס ב-1994 ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו 22 נרצחו.

בסך הכל, האינתיפאדה השנייה הותירה 1100 ישראלים שנרצחו ורבים נוספים נפצעו.

גם המשתתפים בעצרת באוהיו צעקו בגאווה, “אין שלום על אדמה גנובה”. המושג “אדמה גנובה” הוא שקר שהונצח על ידי מנהיגים פלסטינים כדי לערער את הקשר היהודי ארוך השנים לארץ ישראל.

העצרת המטרידה הזו התרחשה שבועות ספורים לאחר ש-SJP אירחו סמינר מקוון בזום עם חאתם בזיאן, מייסד תנועת ה-SJP הלאומית, שפרסם מחדש ציוצים הקורא ליהודים אנסים ונאצים. פארל ברודי גם נאם בוועידה, בשם JVP )קול יהודי למען שלום(. JVP מארח בגאווה ודוגל בטרוריסטים מורשעים כמו אחמד סעאדאת ורסמאה עודה, שהרגו שני סטודנטים באוניברסיטה העברית בהפצצה בסופרמרקט הומה אדם.

הפעולות של SJP מוכיחות כי העדיפות שלהם היא לעשות דמוניזציה למדינת ישראל ולעם היהודי – וכי הם תומכים ברצח אלים של יהודים.

עניינם אינו עוסק במצוקת הפלסטינים, כפי שהם טוענים. הדבר מודגש על ידי זה ש-SJP מפרסמים רק גרפיקות המציגות מקרי מוות של פלסטינים על ידי רקטות “הכיבוש” המכוונות לפעילי טרור, אך הם לא מציגים את המספר הגדול של הפלסטינים שנהרגו על ידי ארגוני טרור כמו חמאס ג’יהאד אסלאמי ואחרים.

לאחר האירוע של SJP באוהיו, The Lantern דחה את כל המאמרים שהוגשו על ידי סטודנטים יהודים ששופכים אור על ההסתה הגסה כנגד יהודים בעצרת של SJP. בלי לתת שום סיבה אחרת מלבד הקביעה ש” The Lanternלא מעוניין לפרסם את הכתבה הזו ברגע זה”, העורך הראשי של העיתון התעלם מכל בקשות ההבהרה שהגיעו בהמשך.

סטודנטים באוניברסיטת אוהיו חייבים לנקוט עמדה נחרצת יותר נגד שנאה, אנטישמיות והתקפות על ישראל. בעוד ש SJP פועלים במרץ ליצירת מקום פחות בטוח ומכיל עבור סטודנטים פרו-ישראלים ב-OSU, עלינו להתנגד להאדרת הטרור שלהם על ידי קידום שיתוף פעולה בין גופי סטודנטים כדי לאפשר דיון משמעותי בנושאים פוליטיים. באותה מידה, על קולות יהודיים וציוניים לדרוש ייצוג שווה ב” The Lantern”. למען השלום והאחדות בקמפוס, הכרחי שהסטודנטים ב- OSU יתכנסו כדי להתנגד לאידיאולוגיה השונאת ש-SJP מבקשת לקדם.

למאמר באנגלית לחצו כאן

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1