לפרסום מידי

 הוועדה לדיוק בדיווח וניתוח במזרח התיכון

 מרץ, 2022

בוסטון, 7 במרץ, 2022 –  כל אביב ארגונים אנטי-ישראלים, “סטודנטים למען צדק בפלסטין” , “סולידריות עבור זכויות אדם לפלסטינים” והחברות הפלסטיניות בקמפוסים באוניברסיאות ברחבי העולם מארחות את “שבוע האפרטהייד” , סדרה של אירועים, תצוגות והפגנות שנועדו להשמיץ את מדינת ישראל ולפגוע בתומכיה.

המטרה שלהם: לשכנע את הסטודנטים בקביעה המגוחכת שישראל היא “מדינת אפרטהייד” עם חוקים מדכאים ומעמד חברתי נמוך יותר למיעוטים האתניים שלה. שקר שהופרך פעם אחר  פעם.

מחלקת הקמפוסים של הוועדה לדיוק בדיווח וניתוח המזרח התיכון (קאמרה) גאה להשיק את הקמפיין הבא של “חשיפת שבוע האפרטהייד, קמפיין חינוכי מה-7 במרץ עד ה-1 באפריל המכסה את ההיסטוריה, הפוליטיקה והדינמיקה החברתית בישראל ובשטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית.

“הקמפיין השנה מפריך היטב את הטענות המופצות בשגרה במהלך שבוע האפרטהייד הישראלי, אבל החלטנו לא לעצור שם. אתר הקמפיין, התכנים והמאמרים שלנו נועדו להוות מקורות לסטודנטים בכל פעם שהם נתקלים באנטי-ציונות בכתה או בחוץ”, אמרה אביבה רוזנשיין, מנהלת הקמפוס הבינלאומי של קאמרה בקמפוס.

חשיפת שבוע האפרטהייד הוא המאמץ המשמעותי ביותר של קאמרה בקמפוס עד כה. הקמפיין מורכב מאתר מעודכן עם “חומת אפרטהייד” אינטראקטיבית, בדומה למה שסטודנטים צפויים לפגוש בקמפוס, שפע של גרפיקות שניתן לשתף עבור מדיה חברתית וסיור הרצאות בקמפוס.

מנהל המדיה החברתית של קאמרה הקמפוס, סם פרייס, מספר כל קטע בקיר הוירטואלי מספק הקשר מועיל הנוגד את הטענות של קירות האפרטהייד בקמפוס. פרייס מוסיף שהמשתמשים ימצאו אוסף של תכנים, מאמרים וסרטונים; זוהי דרך מצוינת עבור סטודנטים לקבל מידע שימושי כשהם נתקלים באירועים ותצוגות של שבוע האפרטהייד בקמפוס.

סיור מדובר הוא תוספת מרכזית לקמפיין השנה, אתגר שהמגיפה לא איפשרה לביצוע כבר יותר משנתיים. השנה, קאמרה שיתפה פעולה עם “אפריקאים למען שלום”, ארגון למען שלום המביא “עדשה אפריקאית לדיון העולמי על שלום ויציבות ביבשת שלנו וברחבי העולם”. “אפריקאים למען שלום” מוכנים לטפל חזיתית באירוע האפרטהייד הישראלי. קלאס מוקגומולה, מתאם ראשי של “אפריקאים למען שלום”, אמר את זה בנוגע לאקלים הקמפוס בארה”ב.

קלאס מוסיף ש”הניצחון של דרום אפריקה על משטר האפרטהייד האכזרי היה אפשרי רק באמצעות דיאלוג כנה ומעורבות בין הצדדים. תומכי קמפיין החרם, ההסרה והסנקציות כפי שארגונים כמו “סטודנטים למען צדק בפלסטין” מנכסים את ההיסטוריה שלנו כדי לשרת את האג’נדה האנטי-ישראלית שלהם. לא אכפת להם מהאמת או מלחימה דרך לשלום. סטודנטים צריכים לשמוע שההשוואות האלה בין האפרטהייד בדרום אפריקה לישראל הדמוקרטית פשוט מגוחכות”.

עבור סטודנטים רבים, הקמפיין של קאמרה לא היה יכול להגיע מוקדם יותר. לפני מספר שבועות הכריז איגוד הסטודנטים הלאומי, הגדול מסוגו בבריטניה, על סולידריות עם קבוצות אנטי-ציוניות הרואות בישראל “מדינת אפרטהייד”.

 סול לוין, עמית קאמרה בקינגס קולג’ בלונדון אמר “זה מצער אותי מאוד שגוף שנועד לייצג את כל הסטודנטים שמח לתמוך בתנועה קיצונית הקשורה בבירור לעלייה בהטרדות ואנטישמיות .”כלפי סטודנטים יהודים 

לוין מתכנן לשתף את אתר חשיפת שבוע האפרטהייד ופוסטים במדיה החברתית עם חברים חשובים בקהילת קינג קולג’ לונדון ובקבוצות בקואליציית באוניברסיטה הלאומית של סינגפור (האוניברסיטה הלאומית של סינגפור).

עקבו אחרי פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר לקבלת עדכונים על קמפיין חשיפת שבוע האפרטהייד.

בקרו באתר למידע נוסף על חשיפת שבוע האפרטהייד.

האם את/ה מעוניינ/ת להתבטא נגד הטיה אנטי-ישראלית? עבור סטודנטים, בוגרים וחברי קהילה המעוניינים לתרום לקמפיין, קאמרה בקמפוס מקבלת כעת הגשת מאמרי דעה. בקרו באתר בשביל עוד מידע.

:על קאמרה

הועדה לדיוק בדיווח במזרח התיכון באמריקה, שנוסדה בשנת 1982, הוא ארגון מעקב, מחקר חברתי בתקשורת המוקדש לקידום סיקור מדויק ומאוזן של ישראל והמזרח התיכון. קאמרה מטפחת דיווח קפדני תוך חינוך צרכני חדשות בנושאי המזרח התיכון ותפקידה של התקשורת. מכיוון שדעת הקהל מעצבת בסופו של דבר את מדיניות הציבור, סיקור חדשותי מעוות המטעה את הציבור עלול להזיק לקביעת מדיניות נכונה. כארגון לא מפלגתי, קאמרה לא נוקטת עמדה לגבי סוגיות פוליטיות אמריקאיות או ישראליות או פתרונות כאלה ואחרים לסכסוך הערבי-ישראלי.

:פרטי קשר

תום יוחאי

יועץ קמפוסים בישראל, קאמרה בקמפוס

tom@camera.org

For english press here

 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1