רוב ההיסטוריונים של הסכסוך הערבי-ישראלי מסכימים שהטרור הפלסטיני ערער את תהליך השלום. ישראל ניסתה – ב-1993, 2000 ו-2008 – אך קיצונים דחו את המשא ומתן עם ישראל ככפירה.

סמאח אידריס, הסופר והפעיל האנטי-ציונית הלבנוני ז”ל, היה קיצוני כזה. הוא הקים את “הקמפיין להחרמת תומכי ‘ישראל’ בלבנון” כדי להפחיד את כל מי שלא מסכים איתו.

פרופסורית במקגיל, רולה ג’ורדי אביסאב, עבדה עם אידריס, שנפטר בנובמבר 2021. היא שיבחה אותו בכנס של “התנועה המהפכנית האלטרנטיבית הפלסטינית” ב-6 בפברואר 2022 (מסאר בדיל), “לזכור את סמאח אידריס“.

לדברי אביסאב, יש לכבד את אידריס על “המלחמה בציונות הממוסדת” ו”התקפה על שיח השלום עם ישראל”. אידריס גם שיבח את החרמות, ההשקעות והסנקציות על ישראל (BDS) – למרות שלדעתו “מאבק מזוין” עדיף – לבניית “קהל” כדי “להשלים ולתמוך” במהפכה עתידית.

אביסאב גם האדירה את הקמפיין של אידריס למחיקת תומכי הציונות בחינוך הלבנוני, פוליטיקה, ספורט ומדע. היא כינתה את זה מאבק נגד “תפיסות מערביות אוניברסליות של חופש” – כמו, למשל, הרעיון שאסור להטריד אדם על תמיכה בשלום עם ישראל.

מארגן הכנס, מסאר בדיל – מקבוצת נוער מרקסיסטית רדיקלית אנטי-ישראלית – מרחיק לכת עוד יותר באתר האינטרנט שלו. הוא הביע חרדה שהרשות הפלסטינית ניהלה משא ומתן עם “הישות הציונית”, תוך ביטול הסכמי השלום של אוסלו וקמפ דייוויד כ”בטל ומבוטל… בלתי לגיטימי”. מסאר בדיל גם דורש מישראל לשחרר טרוריסטים פלסטינים.

מנחת האירוע בפברואר, שרלוט קייטס, ובעלה, חאלד ברכאת, הם חברי ליבה של החזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP) – קבוצת טרור המיועדת של ארה”ב, קנדה והאיחוד האירופי. קייטס גם טענה נגד סיווג חמאס וארגוני טרור נוספים כארגוני טרור, שפוגעים בקביעות באזרחים ישראלים ומקדמים רצח עם נגד כל היהודים.

זה היה חוסר אחריות עבור אביסאב להופיע עם פעילי קייטס ומסר בדיל. אף על פי כן, מדיניות ה”חופש האקדמי” של מקגיל תגן עליה אלא אם היא מסיתה ישירות לאלימות.

הדוברת הנוספת של הוועידה, פרופסור רבאב עבדולהדי באוניברסיטת סן פרנסיסקו סטייט, עודדה אפליה ותוקפנות נגד יהודים וישראלים. היא חברה מייסדת של הקמפיין האמריקאי לחרם האקדמי והתרבותי על ישראל (USACB) – חלק מקמפיין ה-BDS האנטישמי.

פרופסור עבדולהדי ניסתה לקשור את SFSU לאוניברסיטאות הנשלטות על ידי חמאס. בשנת 2014, אמ”א האשימו אותה בשימוש בכספי אוניברסיטאות ציבוריות כדי לממן מסע “סולידריות” לפלסטין, שבו הוזמנו סטודנטים של SFSU להיפגש עם ליילה חאלד וחברים אחרים בקבוצות שסווגו כארגוני טרור ע”י ארה”ב.

אל תטעו: חאלד נשארה חברה פעילה בחזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP). היא הייתה מעורבת בחטיפת טיסת TWA 840 ב-1969 וטיסה 219 של אל על ב-1970. היא גם טענה שהאינתיפאדה השנייה 2000-2005 – מסע טרור שבו נרצחו 1038 אנשים, כולל 887 אזרחים ישראלים – הייתה ” לא מספיק אלימה”.

אבל פרופסור אביסאב לא צריכה להרחיק לכת כמו “מחקרי ההתנגדות” של אבולהאדי הנותנים חסות לטרור כדי לעורר אלימות. רוחו של אידריס תהיה מרוצה כל עוד המרצה של מקגיל ידרבן סטודנטים לתמוך ב-BDS ובמהפכה אלימה בפלסטין. עבור אביסאב, השלום הוא האויב – לא המטרה – בסכסוך הערבי-ישראלי. מאות אלפים עלולים להמשיך למות, אבל זה מחיר קטן לשלם על מניעת “נורמליזציה” עם ישראל.

 

.נכתב על ידי ג’ונה פריד, סטודנט להיסטוריה בהצטיינות באוניברסיטת מקגיל ועמית קאמרה לשנים 2021-2022 . תורגם על ידי מור ירושלמי

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1