ב-8 במרץ, הארגון האנטי-ציוני הידוע, “בחיינו” (Within Our Lifetime) ראה לנכון לחגוג את יום האישה הבינלאומי על ידי פרסום גרפיקה המציגה אחת עשר נשים המשבחות אותן  (אוניברסיטת העיר ניו יורק).על תפקידן “במאבק לשחרור הלאומי הפלסטיני”. היו”ר של “בחיינו”, נרדין קיסוואני, היא סטודנטית כיום בבית הספר למשפטים CUNY

לשלוש מהנשים המוצגות בתמונה היו תפקידים פעילים במבצעים שנועדו להרוג אזרחים. רסמאה עודה אחראית ישירות למותם של שני אזרחים לאחר שנטלו חלק בהפצצת חנות מכולת בירושלים בשנת 1969. ליילה חאלד השתתפה בחטיפת טיסת אל על 219 בשנת 1970 ומשכה את נצרת הרימון כשהייתה על המטוס. הרימון, באורח פלא, לא התפוצץ. פאטימה ברנאווי הטמינה פצצה בתיאטרון ציון בירושלים בשנת 1967. שוב, המתקן הזה לא התפוצץ.

אחרות קשורות לקבוצות טרור ויש להן היסטוריה ארוכה של הסתה לאלימות. חלידה ג’ראר היא חברה בולטת בחזית העממית לשחרור פלסטין, ארגון שהוגדר כארגון טרור על ידי ארצות הברית ושלל מדינות נוספות. לחלאדי חלוואני יש קשרים עם התנועה האיסלאמית הצפונית, ארגון שנאסר על ידי ישראל ב-2015 בשל השתייכותו לחמאס. היא חברה ב-Mourabitat, רשת של פעילות נשים המקבלות שכר כדי “להסית פרובוקציות” באל-אקצא. דרין טנטור קראה בגלוי ל”אינתיפאדה” בתוך הקו הירוק, מילה שקשורה להתקפות אלימות ללא התגרות נגד ישראלים יהודים.

לאור האופי המתועב של הפוסט, אינסטגרם החליטה להשעות את חשבון האינסטגרם של “בחיינו”.

קבוצות אנטי-ציוניות רבות, כולל Students for Justice in Palestine ו-CUNY for Palestine, קראו בפומבי לאינסטגרם לשחזר את חשבון האינסטגרם Within Our Lifetime. לאחר ארבעה ימים, אינסטגרם נכנעה לקמפיין הזה והחליטה להחזיר את החשבון הראשי שלה. “בחיינו” והקבוצות התורמות לעוינות אנטי-ישראלית ואנטי-יהודית בקמפוסים של CUNY ממשיכות לטעון שמעשיהם הנתעבים מהווים “חופש ביטוי”.

מוסדות הקשורים ל-CUNY עוסקים זה מכבר בפעילות אנטי-ציונית קיצונית. ב-12 החודשים האחרונים בלבד, איגוד הסגל המקצועי של CUNY הכריז על ישראל כמדינת אפרטהייד, אגודת הסטודנטים של בית הספר למשפטים של CUNY העבירה החלטה תומכת BDS ששמה דמוניזציה לארגונים ומועדונים פרו-ישראליים רבים הפועלים במסגרת מערכת CUNY, כמו הלל, בולדוגים לישראל (קולג’ ברוקלין), וסטודנטים תומכים בישראל בסיטי קולג’, ופעילים אנטי-ציוניים מאיגוד PSC הפגינו מחוץ לביתו של קנצלר CUNY פליקס מאטוס רודריגז.

מחאה זו זכתה לתמיכה של כמה קבוצות סטודנטים, כולל מועצת הסטודנטים של ג’ון ג’יי, האגודה למשפטים לסטודנטים יהודים (JLSA), וארגון הסטודנטים לכל מוגבלות המאוחדת לקידום מועדון (SOFEDUP) בברוקלין קולג’.

שישה פרופסורים ציוניים יזמו תביעה נגד האיגוד בגין הכפפתם לרטוריקה “אנטישמית, אנטי-יהודית ואנטי-ישראלית”. הפרופסורים הללו טוענים כי הם היו “כפופים לסביבת עבודה עוינת על בסיס דת, ולא הייתה להם ברירה אלא לפרוש מהאיגוד”.

כבוגר של מערכת CUNY, זה משפיל, מייאש ומגעיל לראות את ארגוני הסטודנטים הללו ואת אגודת הסטודנטים למשפטים של CUNY תומכים בקבוצה המפארת טרוריסטים, משמיצה את הציונים ועוסקת בקביעות ברטוריקה אנטישמית. פשעי השנאה האנטישמיים בעיר ניו יורק גדלו כמעט פי ארבעה בינואר 2022 בהשוואה לינואר 2021. שליש מהסטודנטים ברחבי ארצות הברית חוו אנטישמיות בשנת הלימודים 2020-2021.

אנשים מבחוץ יכולים לפרש את ההקלה של CUNY על הקיצוניות הזו בקרב הסטודנטים שלה כתמיכה ברעיונות אלה. כעת, יותר מתמיד, על האוניברסיטה לנקוט עמדה בשם הסטודנטים היהודים והציונים שלה כדי למנוע הדרה וזלזול נוסף בתלמידיה.

 

.נכתב על ידי וולטר הולצברג, יועץ קמפוס בקאמרה. תורגם על ידי מור ירושלמי

 

for english press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1