במאי 2021, המחלקה ללימודים אתניים ונשים (WEST) של UCCS (University of Colorado Colorado Springs) חתמה על הצהרה אנטי-ישראלית. זוהי הצהרת ה”סולידריות” השלישית שנחתמה ע”י WEST (אם כי באופן מעניין היא היחידה שלא צויינה באתר הרשמי שלהם). היא שופעת גזענות, משמיצה יהודים ותוקפת את המדינה היהודית היחידה בעולם. זה אמור להדאיג את כל הסטודנטים והסגל של UCCS המוחוייבים לשמור על אמון והכלה בקמפוס.

ההצהרה מקדמת אוסף של שקרים, החל מגינוי של הרחקה בכפייה של פלסטינים מבתים בשייח ג’ראח, שהתברר כסכסוך אזרחי פוליטי שאף לא הוביל לפינוי עדיין. טענות של אפרטהייד ישראלי מארגונים כמו Human Rights Watch ובצלם הופרכו.

אחת הטענות שכתובות בהצהרה היא שנשים פלסטיניות נפגעות באופן לא פרופורציונלי ממדיניות ישראל, אם כי לא צוינה שם פעולה ישראלית ספציפית. להיפך, הם מתעלמים מהאלימות והדיכוי היומיומיים שהנשים הללו מתמודדות בחברה הפלסטינית. חוקר של UNHRC קבע כי ללא קשר לסכסוך עם ישראל, מנהיגים פלסטינים רבים מחוייבים להגן על אזרחים מפני אלימות מגדרית. הם נכשלו לחלוטין בחובה זו כפי שציין האו”ם. התוכחה מסתיימת ב”זכות השיבה”, כלומר כינוי מעוצב למחיקת ישראל וטיהור אתני של העם היהודי.

התמיכה של WEST בהצהרה מטרידה אותי. מאמר שהגיב לאחרונה להצהרה הסביר מדוע “ברגע שחוג באוניברסיטה חותם על מערכת עמדות פוליטיות, החופש של אלה שאינם מסכימים נפגע”. בעוד שחופש הביטוי הוא אוניברסלי, “[הצהרה זו] היא בבירור מאמץ להטיל סטיגמה על קבוצה מסויימת של דעות תוך נידוי יהודים ואחרים בעלי דעות דומות במה שאמור להיות סביבה מגוונת מבחינה אינטלקטואלית”. יתרה מכך, סעיף 5 לקוד ההתנהגות של UCCS קובע כי החופש האקדמי מוגן ו”כפוף לשום שליטה או סמכות מלבד השליטה והסמכות של השיטות הרציונליות שבאמצעתן הידע מתבסס בשטח“. אני תוהה אם התמיכה שלהם עומדת במדיניות זו.

תמיכה בהצהרה זו מראה על חוסר סטנדרטים אקדמי ומקדם קנאות באמצעות דמוניזציה ושלילית הגדרה עצמית של יהודים כפי שהוגדרה ע”י הברית הבינלאומית לזיכרון השואה. כפי שהכריז הקנצלר שלנו לאחרונה “החלפה חופשית של רעיונות ואמונות היא מרכזית לחוויה אוניברסיטאית תוססת. אבל ביטויים שנועדו לעורר שנאה בקרב קהילת הקמפוס שלנו אינם מקובלים”. לעת עתה, אני מתרחק מ-WEST, ואני דואג לאנשים הנמצאים תחת שיקול דעתם.

 

נכתב ע”י סת’ מנדל, סטודנט באוניברסיטת קולורדו ועמית בתכנית קאמרה בקמפוס לשנים 2021-2022. תורגם ע”י מור ירושלמי.

 

Click here to read the article in English

 

 

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1