הדים של ואנזה בקמפוס

קבוצות טרור פלסטיניות מבינות שהשתתפות פוליטית גלויה יותר בזירת הקמפוסים במכללות – כמו הנאיביות ובורות שם.  

ב-20 בינואר 1942, בפרבר ואנזה בברלין, התכנסו חמישה עשר בכירים נאצים בכירים בווילה כדי לבצע את גזר הדין של העם היהודי. בסופה של המלחמה, הצו שהושג כמעט והתממש: שישה מיליון יהודים הוצאו להורג באופן שיטתי.

היורשים האידיאולוגיים לזן החיסול של המאה העשרים של אנטישמיות אינם לובשים את המגפיים והחולצות השחורות של קודמיהם. הם לא צועדים כחיילים, וגם לא “סייג הייל” – לפחות לא תמיד. במקום זאת, הם לובשים מסכות מטעות ומסבירות פנים של פעילי זכויות אזרח – אוחזים בחיקויים גסים ומודרניים של ועידת ואנזה, ומפריחים את הפנטזיות שלהם לרצח עם תחת הדגל המושך מבחינה פוליטית של השחרור הפלסטיני.

קבוצות טרור פלסטיניות מבינות שהשתתפות פוליטית גלויה יותר בזירת הקמפוס במכללות – כמו הנאיביות והבורות שם. אז, הם שולחים את הסנגורים שלהם לפנות לסטודנטים באירועים שאורגנו על ידי Students for Justice in Palestine (SJP) ו-Jewish Voice for Peace.

פעמים אחרות, טרוריסטים מורשעים – לא רק הסנגורים שלהם – מופיעים בקמפוס. לדוגמה, ב-23 באפריל, 2021, המחלקה ללימודי אתניות ומחקרי תפוצות ערבים ומוסלמיים (AMED) באוניברסיטת סן פרנסיסקו סטייט (SFSU) אירחה את ליילה חאלד, חוטפת מורשעת המוכרת כחברה בארגון הטרור בינלאומי, החזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP) . זה בא בעקבות ביטול אירוע בספטמבר 2020 בהשתתפות חאלד, שאורגן על ידי SFSU לאחר ש-Zoom ו-YouTube סירבו לארח את הזרם בשל חששות בנוגע לחוקי המלחמה בטרור בארה”ב.

קחו את שרלוט קייטס לדוגמה- שם שאולי מעולם לא שמעתם עליו, אבל כזה שאתם צריכים לזכור. בדצמבר האחרון, ארגון הסטודנטים של אוניברסיטת קולומביה הבריטית (UBC) סולידריות למען זכויות האדם הפלסטיניות הזמין את קייטס ובעלה, חאלד בארקאת, להשתתף בדיון פאנל במימון ציבורי. למרות שלא פורסם במפורש, השניים חברים בחזית העממית. החזית העממית מתהדרת בהיסטוריה של חטיפת מטוסים, פיגועי התאבדות, התנקשויות ובשנים האחרונות, טבח של ארבעה מתפללים בבית כנסת בירושלים, וכן רצח של נערה מתבגרת שטיילה עם משפחתה.

על פי דו”ח מיוחד של המשרד הישראלי לנושאים אסטרטגיים משנת 2019, בארקאת ארגן את האימונים הצבאיים של מוסטפא עוואד עם חיזבאללה – ארגון טרור לבנוני המושבע להשמדתה של ישראל. עוואד יצר קשר עם פעילי טרור ברחבי המזרח התיכון. הפקיד בידיה של חוטפת TWA Flight 840 ליילה חאלד – אולי המחבלת הבולטת בקמפוס ב-SJP – את המחשב הנייד והסלולרי שלו, עוואד העביר כספים לבארקאת לפני שניסה להיכנס לישראל. שם נעצר עוואד ונידון ל-12 חודשי מאסר, לפני שהפך לנציג האירופי של סמדון, רשת סולידריות האסירים הפלסטיניים, עם שחרורו.

במילים אחרות, בארקאת אינו רק סופר-פעיל שעליו טוען אתר סמדון. בתקשורת הערבית ציינו במפורש שהוא המנהיג של הוועד המרכזי של ה-PFLP. הוא מחבל שונא יהודים ואחד מ-30 שממשלת ישראל גילתה שהסתנן לארגוני BDS כמו סמידון. נוסף על כך, חקירה הולנדית בינואר מצאה 34 חברי החזית העממית בארגון לא ממשלתי אחד בלבד.

זה מחזיר אותנו לאשתו, קייטס. בנוסף לחברותה בחזית העממית, קייט משמשת כמתאמת הבינלאומית של סמידון. לפי הדו”ח המיוחד, הארגון פועל לשחרור טרוריסטים פלסטינים ופועל ל”יצירת רשת של קשרים עם ארגוני BDS וארגונים אנטי-ישראליים מובילים”.

חודש לפני אירוע UBC, קייטס דיברה בשם סמידון בפאנל מתואם SJP באטלר של אנטי-ציונים רב-תחומיים. הפללה השוואתית: דיכוי והתנגדות מעבר לגבולות היא כותרת האירוע שהביא לידי ביטוי את החזון של קייטס למה שהיא למעשה פלסטין יודנריין “מהנהר ועד הים”. למרות שאיפותיה לרצח העם, קייטס מבטלת את תווית הטרור שהיא וחבריה האנטי-ציוניים מואשמים בה מכיוון שממשלת ישראל מממנת ארגונים ציוניים כדי “ללכלך ולהכפיש את כל מי שעומד למען זכויות הפלסטינים”.

ככל הנראה, הכל חלק מתוכנית יהודית בינלאומית. דיוויד מילר – סופר וחוקר, כביכול פוטר על ידי אוניברסיטת בריסטול עקב קמפיין לובי בישראל – טען במהלך אירוע הפללה השוואתית: דיכוי והתנגדות מעבר לגבולות בנובמבר 2021 שאורגן על ידי הקמפיין האמריקאי המתמקד בחרם על ישראל (USACBI ) כי “העלייה לכאורה באנטישמיות” היא “המצאה לחלוטין… שתוכננה על ידי ישראלים במקומות ספציפיים”.

איך הוא מניח שמביסים את זה? “כדי שפלסטין תהיה חופשית”, מסביר מילר, “צריך לפרק את התנועה הציונית בכלל. לא רק בפלסטין, אלא בבריטניה ובארה”ב. צריך לפרק כל ארגון ציוני”.

גם במיין קאמפף, אדולף היטלר הדהד את החרדות ההזויות של “התנועה להרחבת הכוח היהודי בקנה מידה רחב יותר ולבסוף הכפפת העולם לשלטונו”. זו הסיבה שמילר מעסיק את עצמו כיצד ניתן לסיים או לבטל ארגונים פרו-ישראליים, מונח זהה כמעט למה שהרייך השלישי קידם, דה-יהוד. הוא רוצה שהקבוצות הללו יראו את עצמן רק כארגונים יהודיים. ובכל זאת, מכיוון שהזהות היהודית אינה ניתנת להפרדה מארץ הולדתה, רעיון הפירוק של מילר תואם כמעט בוודאות את הצעתם של אבותיו הסופיים.

אנטישמיות תמיד מגיעה לאותה מסקנה קטלנית.

עומר זאהזה, דמות נוספת שהוצגה באירוע USACBI, אימץ זה מכבר את הרמזים האלימים של מילר. חבר הנהלה לאומי של תנועת הנוער הפלסטינית ונשיא SJP לשעבר, זאהזה קרא לאלימות אינתיפאדה נגד ישראלים והציג החלטת BDS לאוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג’לס (UCLA), האוניברסיטה בה הוא לומד. ההטרדה האלימה כלפי סטודנטים פרו-ישראליים שעליהם הגן פעם נראית כדרך אחת לעשות זאת. “בדם ונפשנו”, אמר פעם, “נגאל אותך את פלסטין”.

קל לשכוח שהשיחות האלה בין אנטישמים מטורפים וצמאי דם לא נלקחות למחתרת, הן קורות למראית עין. ההצעות הללו המתקיימות בפגישות SJP אינן חדשות או לא מובנות, ובוודאי שאין להתעלם מהן.

הדוברים הללו מנצלים את הרעיונות שנשמעים אצילים לסטודנטים, בזמן שהם קובעים את גורל העם היהודי. עם זאת, הדבר היחיד שבדרך להשיג את מה שוואנזה לא הצליחה הוא המדינה היהודית שנוסדה בדיוק מהסיבה הזו.

 .נכתב על ידי איידן סגל, עמית קאמרה בקמפוס לשנים 2021-2022. תורגם על ידי מור ירושלמי

For English press here

arrow-rightArtboard 2arrowArtboard 1awardArtboard 3bookletArtboard 2brushArtboard 2buildingArtboard 2business-personArtboard 2calendarArtboard 2caret-downcheckArtboard 10checkArtboard 10clockArtboard 2closeArtboard 2crownArtboard 2documentArtboard 2down-arrowArtboard 2facebookArtboard 1gearArtboard 2heartArtboard 2homeArtboard 2instagramArtboard 1keyArtboard 2locationArtboard 2paperclipArtboard 1pencilArtboard 2personArtboard 1pictureArtboard 2pie-chartArtboard 2planeArtboard 2presentationArtboard 2searchArtboard 2speech-bubbleArtboard 1starArtboard 2street-signArtboard 2toolsArtboard 2trophyArtboard 1twitterArtboard 1youtubeArtboard 1